MS Windows
briani 27239
hvordan forhindre man programmer i at star~
Fra : anders

Dato : 23-01-04 14:23

Hej

Hvordan forhindrer jeg ISÆR messenger i at starte op ved opstart af windows?
Jeg har fjernet fluebenet i options>>preferences>>run this program when
windows starts. Programmet dukker op alligevel. Hvordan forhindrer jeg det?

Og gennerelt... Hvor ligger den mapper, der fortæller windows hvilke
programmer, der skal starte?

(win xp)

Mvh
anders

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 14:56

anders skrev:

> [...]
> af windows? Jeg har fjernet fluebenet i options>>preferences>>run
> this program when windows starts. Programmet dukker op alligevel.

Hvis du aldrig bruger Messenger, så kunne du vælge at fjerne den.
Det kan du gøre med kommandoen:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
(Du kan blot indsætte linien nede i Start > Kør og klikke på OK
eller trykke på Enter). Hvis du kører SP1, burde du også kunne
fjerne den inde fra Control Panel > Add or Remove Programs.

Hvis du ikke vil af med Messenger, kan du prøve at gå ned i
Start > Kør og starte: Gpedit.msc
Klik på plus-tegnet ud for Administrative Templates under User
Configuration, plus-tegnet ud for Windows Components, plus-tegnet
ud for Windows Messenger, højreklik på 'Do not allow Windows
Messenger to be run' og vælg Properties. Stil den til Enable.
Gør det samme med 'Do not automatically start Windows Messenger
initially'.

> Og gennerelt... Hvor ligger den mapper, der fortæller windows
> hvilke programmer, der skal starte?

Programmer kan blive startet på andre måder end via en mappe,
men selve Start-mappen ligger i: \Documents and Settings\
{Brugernavn}\Start Menu\Programs\Startup i den engelske WinXP.
(Oversæt selv til dansk, hvis der er behov for det).

Madsen.

Fra : anders

Dato : 23-01-04 15:52

"Thomas Madsen" wrote

> [...]
> {Brugernavn}\Start Menu\Programs\Startup i den engelske WinXP.
> (Oversæt selv til dansk, hvis der er behov for det).

Jeg takker... Det hjalp!

mvh
anders

Fra : Edmund

Dato : 23-01-04 15:59

Thomas Madsen skrev:

> Hvis du kører SP1, burde du også kunne
> fjerne den inde fra Control Panel > Add or Remove Programs.

Det fjerner kun genvejen til Messenger fra menuen start

Man skal fjerne hide fra en linje i sysoc.inf som ligger i
c:\windows\inf

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Så kommer der to punkter med Messenger i Add or Remove Programs.

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 16:25

Edmund skrev:

> Det fjerner kun genvejen til Messenger fra menuen start

Okay. Det var jeg ikke klar over. Faktisk kan jeg ikke engang huske,
hvordan jeg selv slap af med Messenger.

Madsen.

Fra : Quadro

Dato : 23-01-04 15:32

"anders" <tox@xot.denmark> wrote in message
> [...]
det?

> Og gennerelt... Hvor ligger den mapper, der fortæller windows hvilke

Du kan også bruge start>run> skriv "msconfig"> vælg fanebladet "startup" og
marker herefter de programmer du ikke vil have til at starte med windows.

Fra : anders

Dato : 23-01-04 15:52

"Quadro" wrote

> Du kan også bruge start>run> skriv "msconfig"> vælg fanebladet "startup"
og
> marker herefter de programmer du ikke vil have til at starte med windows.

Tak for hjælpen
mvh
anders

Fra : anders

Dato : 23-01-04 23:11

"Quadro" wrote

> Du kan også bruge start>run> skriv "msconfig"> vælg fanebladet "startup"
og
> marker herefter de programmer du ikke vil have til at starte med windows.

Jeg har prøvet det du beskriver med succes, men ser at der er et program der
starter op, som jeg har afindstalleret. Hvordan fjerner jeg det fra listen?

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 24-01-04 10:46

Hej
Afinstalleret? så får det vist svært ved at starte op!!!
Programmer som du ikke kan finde i "msconfig" gemmer sig måske i - start -
alle programmer - start. I dette bibliotek kan du også selv lægge genveje
til programmer du ønsker skal starte op sammen med windows.
mvh
Kurt

Fra : anders

Dato : 24-01-04 11:46

"Kurt Pedersen" wrote

> Hej
> Afinstalleret? så får det vist svært ved at starte op!!!

Ja! Programmet starter selvfølgelig heller ikke op, men det står på listen i
msconfig over de programmer der skal starte op sammen med windows. Hvordan
får jeg fjernet den henvisning fra den liste?

Mvh.
anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-01-04 22:11