MS Windows
briani 27239
Remote Desktop Connection
Fra : Kim

Dato : 22-01-04 14:16

Jeg prøver at etablere forbindelse via
Remote Desktop Connection, dog uden held.

1. PC = Win XP Pro
2. PC = Win 98 se

Netværket fungerer fint med deling af mapper. netværksspil m.m.

Ved connect FRA 1. PC kommer flg. frem :

The client could not connect to the remote computer. Remote connections
might not be enabled or the computer might be too busy to accept new
connections. It is also possible that network problems are preventing
your connection. Please try your connection again later. If the problem
continues to occur, contact your administrator.

Ved connect FRA 2. PC kommer et log On vindue frem :
Når jeg forsøger at logge på, kommer flg. logon message :

"Unable to log you on because of an account restriction."

Nogle råd til, hvordan jeg kommer videre ?

--
Kim

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-01-04 18:40

> [...]
>
> "Unable to log you on because of an account restriction."
>

> Nogle råd til, hvordan jeg kommer videre ?

du kan ikke køre Remote Desktop fra din XP maskine til din 98 maskine (du
kan med 3. parts software så som VNC etc)
for at forbinde fra din 98 maskine til din XP maskine skal du på XP
maskinen højreklikke på My Computer og vælge Properties, vælge Remote
fanebladet, klikke på Select Remote Users. Der vil sikkert stå at der
allerede er en bruger der har adgang, hvis ikke kan du tilføje en bruger. Så
skulle du kunne logge ind med denne bruger fra din 98 maskine.

Fra : XoDeus

Dato : 23-01-04 10:12

<SNIP>
> Der vil sikkert stå at der
> allerede er en bruger der har adgang, hvis ikke kan du tilføje en bruger. Så
> skulle du kunne logge ind med denne bruger fra din 98 maskine.
<SNIP>

Du skal være opmærksom på at hvis du skal kunne logge ind skal din
profil have et password på Windows XP maskinen ellers er der heller ikke
mulighed for at logge ind.

//Mariusz

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-01-04 11:19

> du kan ikke køre Remote Desktop fra din XP maskine til din 98 maskine
> (du kan med 3. parts software så som VNC etc)

Det er nu ikke rigtigt. Du kan download RDC til Windows 98 fra
microsofts hjemmeside. Der behøves ingen tredejepartssoftware.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-01-04 11:27

> Det er nu ikke rigtigt. Du kan download RDC til Windows 98 fra
> microsofts hjemmeside. Der behøves ingen tredejepartssoftware.

Aaargh!! Læs nu hvad manden skriver Lars!! Man kan selvfølgelig ikke
tage forbindelse til en 98-maskine ved RDC, men det er muligt omvendt.
Så kan jeg sgu lære at læse indlægget færdigt, før jeg begynder at
brokke mig - beklager

Fra : Martin Nielsen

Dato : 23-01-04 10:44

> [...]
>
> "Unable to log you on because of an account restriction."
>

> Nogle råd til, hvordan jeg kommer videre ?

Hej Kim

Remote Desktop kører via Terminal Services, som er indbygget i Win2000/XP.
Kort fortalt fungerer maskinen som en server, hvortil andre maskiner kan
forbinde. For at oprette forbindelse skal du have et Remote Desktop
Klientprogram. I Win2000/XP er dette indbygget, til øvrige versioner kan det
hentes her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp

Når du har installeret det på Win98, er der endnu et par ting du skal gøre:
Som fjollefranz nævner skal du aktivere Fjernskrivebord på din XP; hvor du
desuden skal have en brugerkonto med adgangskode. Har du ikke normalt kode
på din maskine, kan en ny konto oprettes fra Kontrolpanel/Brugeradm. Dernæst
skal du vide hvilken IP-addresse XP maskinen har, det kan ses ved at
højreklikke på din netværksforbindelse og vælge egenskaber. Under fanebladet
detaljer ser du IP´en f.eks. 10.0.0.2.

Du er nu klar til at oprette forbindelse. Start klientprogrammet på Win98 og
indtast IP samt brugernavn.

Håber du får det til at virke.

Martin
Kbh.V