MS Windows
briani 27239
Noget nasty chkdsk
Fra : Kristian

Dato : 21-01-04 20:29

Kører XPEn uge siden kom chkdsk op ved hvert boot. Jeg gik jeg ind i regedit
og gjord følgende(efter have læst det på nettet).
Edit in file: BootExecute
Placement:HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentComtrolSet/Control/SessionManager
Deletion of line: autocheck autochk *

Alt gik godt og intet chkdsk ved start.Men et par dage senere prøver jeg at
defragementer min harddisk dele. Dreve F og G vil godt. Men drive E vil ikke
og kommer med følgende meddelse: Disk Defragmenter had detected that
Chkdsk is scheduled to run on volume: (E:)
Please run Chkdsk.

Jeg kører det og i den sort box skriver den tilbage: Chkdsk cannot run
because the volume is in use by another process. Would you like to schedule
the volume to be checked the next time system restarts?[y/n]
Jeg har kun mine documenter på E, så jeg flytter dem til F, formater E og
tilbage til E igen. Så virker det.
Men jeg kan ikke bare lige gøre det samme med drev D og C, da jeg har alle
mine programmer og windows.
Hvis der er nogen der ved hvordan man ordner sådan noget med "beskite drev"
og fjerne mit problem en gang for alle ville jeg være meget glad.

Kristian

Fra : Snuden

Dato : 21-01-04 22:51

On Wed, 21 Jan 2004 20:28:30 +0100, "Kristian" <0@0.org> wrote:

> [...]
>Hvis der er nogen der ved hvordan man ordner sådan noget med "beskite drev"
>og fjerne mit problem en gang for alle ville jeg være meget glad.

fra en kommandoprompt:
1. chkdsk C: /F
2. chkdsk D: /F

Svar NEJ til at dismounte drevene, svar JA til at køre chkdsk ved
næste genstart. Genstart PC'en, lad chkdsk køre (maskinen bootes
undervejs) og når du får login igen skulle det være det.
--
Snuden