MS Windows
briani 27239
ny harddisk kopiere partion
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 19:08

hej gruppe har købt en ny harddisk
forsøger med norton ghost at clone c drev
dette fungerer tilsyneladende når jeg sammenligner de 2 drev så ser de ud
til at være ens
når jeg så fjerner den gamle harddisk og sætter den ny i
så vil maskinen ikke boote på den ny harddisken hvad gør jeg forkert

jeg bruger xp

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 21-01-04 20:36

I news:400ebfd4$0$27389$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
bankede claus v <clausekstra1 snabela esenet punktum dk> ved et uheld
hovedet ned i tastaturet og følgende femkom:

> [...]
> når jeg så fjerner den gamle harddisk og sætter den ny i
> så vil maskinen ikke boote på den ny harddisken hvad gør jeg forkert

Du skal aktivere den, administration>computeradministration>diskhåntering
højreklik på drev og vælg "Marker partition som aktiv"

Torben

Fra : morten

Dato : 21-01-04 21:04

"Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal aktivere den, administration>computeradministration>diskhåntering
> højreklik på drev og vælg "Marker partition som aktiv"

har også oplevet at man skal slette mbr.
start på en startdiskette og skriv fdisk/mbr
og genstart maskinen.

Morten

Fra : Tomas Ploug

Dato : 22-01-04 02:08

"claus v" <clausekstra1 snabela esenet punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg så fjerner den gamle harddisk og sætter den ny i
> så vil maskinen ikke boote på den ny harddisken hvad gør jeg forkert

Hvis du har haft et antivirus prog aktivt da du clonede disken, så vil den
ikke boote.

Mvh Tomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:34

"Tomas Ploug" <plot22001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvis du har haft et antivirus prog aktivt da du clonede disken, så vil den

hej igen så lykkedes det

til information så hentede jeg maxblast på maxtors hjemmeside den gjorde det
uden problemer

claus