MS Windows
briani 27239
Ghost peer to peer
Fra : Jimmy

Dato : 21-01-04 13:45

Hey

Kører med Ghost 2002. Prøver at lave et image af min disk på den bærbare,
men da den ikke kan ligge et image, af den disk du prøver at lave et image
af, på den samme disk, så bliver jeg nødt til at få den over på en anden
maskine med det samme.

Så jeg har lavet en bootdisk. Starter min bærbare op via bootdisken, går ned
i TCP/IP og vælger master.
Det samme har jeg lavet til min filserver (dog med en anden ip adresse), og
her vælger jeg først slave.

Det ser ud som om at de connecter, og jeg kan gå ind på min master (den
bærbare) og vælge at jeg vil lave et image af min disk. Problemet er at når
jeg skal vælge hvor jeg vil gemme kan jeg kun se mit cd-rom drev på den
bærbare, og mit diskette drev på den bærbare. Jeg kan ikke se noget som
helst på min filserver.

Filserver kører normalt Win2000
Bærbar kører normalt XP Home
Boot diskene er med PC-DOS

Hvad gør jeg galt?

--

Jimmy

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 21-01-04 16:09

On Wed, 21 Jan 2004 13:44:41 +0100, "Jimmy"
<pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote:

[klip - beskrivelse af proceduren]

Det "gale" består i, at du bruger peer-to-peer-metoden.

Den er kun beregnet til at gøre to diske, som sidder i hver sin
maskine på et netværk, identiske.

Eks.: Man har en vigtig PC (a), som ikke kan undværes.
For at kunne komme i drift hurtigst muligt i tilfælde af, at PC (a)
bryder ned, har man en PC (b) med samme hardware-konfiguration i
reserve.
Med passende mellemrum, dvs. når der er lavet væsentlige ændringer på
(a), laver man en Ghost peer-to-peer-kloning fra (a) til (b).
I tilfælde af nedbrud på (a) ombytter man (a) med (b) og er straks
kørende igen.

Du skal i stedet for at bruge peer-to-peer lave dit ghost-image på et
mappet drev på den bærbare, hvis ellers Ghost 2002 kan gøre dét.
(Ghost 2003 kan i hvert fald.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-04 17:29

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:vo4t009cqlnchat7nl04r9gencml03bepb@4ax.com...
> [...]
>
> Det "gale" består i, at du bruger peer-to-peer-metoden.
>
> Den er kun beregnet til at gøre to diske, som sidder i hver sin

Ups, lyder som om at jeg var tæt på at miste alt på min filserver. Godt jeg
ikke fik dummet mig...

> Du skal i stedet for at bruge peer-to-peer lave dit ghost-image på et
> mappet drev på den bærbare, hvis ellers Ghost 2002 kan gøre dét.
> (Ghost 2003 kan i hvert fald.

Umiddelbart kan jeg kun lave images fra dos startup diskette i 2002, og der
mener jeg ikke at man kan se mappede drev i windowsmiljøet.

Jeg ved ikke om man i 2003 kan lave et image inde fra Windows?

I så fald, kan den så godt tage et image af disken selvom om den disk den
skal lave et image af er i brug (altås den OS'et kører på, og Ghost i
virkeligheden er startet op på)?

Tak for hjælpen indtil videre :)

Jimmy

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 21-01-04 19:06

On Wed, 21 Jan 2004 17:28:49 +0100, "Jimmy"
> [...]

[klip]

>Ups, lyder som om at jeg var tæt på at miste alt på min filserver. Godt jeg

Ja

Oops - jeg fik vist byttet om på "retningen". Du har jo beskrevet, at
det er den bærbare, der skal foretages backup af
Det mappede drev skal selvfølgelig være et drev på din filserver, som
mappes på den bærbare.

>Umiddelbart kan jeg kun lave images fra dos startup diskette i 2002, og der
>mener jeg ikke at man kan se mappede drev i windowsmiljøet.
>
>Jeg ved ikke om man i 2003 kan lave et image inde fra Windows?

Jo - man kan opsætte sin Ghost-backup inde fra Windows, og når man
efterfølgende starter backup, booter Ghost maskinen om til (PC)DOS,
udfører backup'en og returnerer til Windows.

>I så fald, kan den så godt tage et image af disken selvom om den disk den
>skal lave et image af er i brug (altås den OS'et kører på, og Ghost i
>virkeligheden er startet op på)?

Ja, som beskrevet ovenfor.

>Tak for hjælpen indtil videre :)

Velbekomme.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-04 20:08

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:jaft00p3dk1n04fvsfm8ssgilvv6o9ba5v@4ax.com...

> Jo - man kan opsætte sin Ghost-backup inde fra Windows, og når man
> efterfølgende starter backup, booter Ghost maskinen om til (PC)DOS,
> udfører backup'en og returnerer til Windows.

Det er smart. Lyder som om at jeg må ud og have fat i 2003 versionen :)

Tak for hjælpen :)

Jimmy