MS Windows
briani 27239
Backup af filer på HD
Fra : Michael-7500

Dato : 20-01-04 21:31

Jeg vil gerne have sikkerhedskopieret billeder, dokumenter og diverse andre
filer, i tilfælde af, at HD står totalt af. Min HD er delt i C og D drev.
Kan jeg trygt lægge kopier af på C-drevet over på D-drevet, eller skal jeg
ud i at brænde hele molevitten...?

Hvad vil være smartest at gøre?

Mvh
Michael

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 20-01-04 22:27

Michael-7500 wrote:
> [...]
> andre filer, i tilfælde af, at HD står totalt af. Min HD er delt i C
> og D drev. Kan jeg trygt lægge kopier af på C-drevet over på

Nej. Hvis harddisken ryger, mister du jo både C- og D-drevet.

> eller skal jeg ud i at brænde hele molevitten...?

Ja, eller have en ekstra harddisk

> Hvad vil være smartest at gøre?

For altid at have backup af de nyeste mails og dokumenter vil en RAID
løsning være at foretrække.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : kms

Dato : 21-01-04 08:55

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> For altid at have backup af de nyeste mails og dokumenter vil en RAID
> løsning være at foretrække.

Eller hvad med en xtra harddisk og en harddisk skuffe. Så sidder din backup
harddisk
kun i maskinen når du laver backup og ellers kan den ligge i din bankboks
(?!) eller andet sted.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 21-01-04 13:02

On Tue, 20 Jan 2004 22:27:01 +0100, Soeren Nielsen wrote:

>For altid at have backup af de nyeste mails og dokumenter vil en RAID
>løsning være at foretrække.

Nej, nej, nej =8-\

RAID mirroring er ikke nogen generel backup-løsning. Det beskytter kun mod
én ting: Disk-nedbrud. Det er langt mere almindeligt at data går tabt som
følge af andre faktorer, såsom virusangrab, smadrede filsystemer, fejlagtige
sletninger som følge af softwarefejl eller brugerfejl, osv., osv., og alle
disse katastrofer vil RAID uden videre distribuere til alle diske i
array'et.

Det er rigtigt at RAID kan sikre de allernyeste data, men altså kun når
krisen skyldes at en disk står af.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)