MS Windows
briani 27239
Re: Hjælp til messenger
Fra : Anders Jensen

Dato : 20-01-04 20:03

> Hej,
> Er det helt glemt, at Messenger helt kan afinstalleres ved at modificere
> sysoc.inf og derefter behandle den som enhver anden Windows komponent?
> Metoden er:
> Find den skjulte systemfil sysoc.inf og gem en kopi.
> I sysoc.inf, slet alle forekomster af ordet "hide" ..anførselstegn er ikke
> med. evt. kommaer må ikke slettes. Gem sysoc.inf.
> Evt reboot.
> Messenger og andre utilities bliver nu synlige i "Tilføj-Fjern Windows
> [...]

Hey... jeg har også problemet med at messenger v 4.7 stadig ligger på min
maskine efter opdatering.. Jeg har prøvet at gøre som du beskriver men
finder desværre ikke messenger 4.7 i min tilføj-fjern menu efter at have
slettet alle forekomster af ordet "hide" i filen.... Når jeg opsporer
sysoc.inf som du skriver, så ligger den i c:\windows\servicepackfiles\.....
Og sjovt nok så er de eneste ting der er tilføjet til tilføj-fjern menuen de
ting jeg har tilføjet via service packs.. Min teori er i hvert fald at
messenger 4.7 ikke er på listen fordi det ligger i xp fra installationen og
ikke er tilføjet i en servicepack...

Er der nogen kloge hoveder der kunne give et gæt på hvilken fil jeg kan gøre
noget lignende i for at kunne fjerne messenger 4.7?..

----
Anders Jensen

Fra : ">|

Dato : 20-01-04 20:15

Start > kør skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

tryk ok og genstart og messenger er væk

SolPower