MS Windows
briani 27239
hvordan opsætter jeg et netværk win98se ti~
Fra : Jakob

Dato : 19-01-04 20:24

Jeg har 2 maskiner forbundet via switch i en router. Der er winxp og
win98se på dem. Jeg vil gerne kunne bruge den printer der er på win98
maskinen via winxp maskinen. Derudover vil jeg gerne kunne flytte filer
rundt mellem de forskellige harddiske fra begge maskiner, men hvorledes
skal det sættes op, har ikke helt forstået det her med brugergrupper
etc.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 19-01-04 20:40

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt mellem de forskellige harddiske fra begge maskiner, men hvorledes
> skal det sættes op, har ikke helt forstået det her med brugergrupper

Hej Jacob

Det er såmænd meget simpelt.
Du skal bruge Win XP maskinene som "server", eller hovedcomputer og oprette
netværken i den. Klik på start og vælg hjælp og support. Derinde finder du
alt om netværk og om oprettelse at privat netværk. Under oprettelsen skal du
lave en diskette, som du så blot kører i Win 98 maskinen.

Selvfølgelig skal du have Microsoft fildelings client lagt ind i netværk i
kontrolpanelet, og have lavet delte drev på begge computere.

Peter B

Fra : Jakob

Dato : 19-01-04 21:05

> [...]
> alt om netværk og om oprettelse at privat netværk. Under oprettelsen skal du
> lave en diskette, som du så blot kører i Win 98 maskinen.

Det har jeg prøvet, men det fungede ikke rigtigt, jeg prøver det igen

> Selvfølgelig skal du have Microsoft fildelings client lagt ind i netværk i
> kontrolpanelet,

Er det er program jeg skal installere på begge computere eller er det
bare noget det skal slås til ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 20-01-04 14:46

> Det har jeg prøvet, men det fungede ikke rigtigt, jeg prøver det igen

> Er det er program jeg skal installere på begge computere eller er det
> [...]

Hej Jacob

Det kan vel ikke kaldes et egentligt program, med er en klient, der SKAL
være installeret i netværksforbindelser i kontrolpanelet, og på begge
computere.
Du skal have:
klientprogram til Microsoft Netværk
Fil og udskriftdeling til Microsoft netværk
QoS-pakkeplanlægning
Internetprotokol (TCP/IP)
TCP/IP for dit netværkskort

Det kan godt være lidt drilagtig, at få netværket til at virke fra begge
computere. Normalt er der ingen problemer med forbindelsen fra XP computeren
og til 98'eren, hvorimod den anden vej kan drille, men det kan altså lade
sig gøre.

Peter B

Fra : Jakob

Dato : 22-01-04 18:12

> og til 98'eren, hvorimod den anden vej kan drille, men det kan altså lade
> sig gøre.

Hej

Tak for informationerne, jeg kigger på det