MS Windows
briani 27239
total backup af harddisk
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 17:52

hej gruppe

er der en let måde at tage en komplet backup af en harddisk og lægge den på
en ny harddisk hvis man feks køber en ny maskine eller harddisk
og gerne vil kunne køre videre med alt hvad der var på den gamle maskine
eller harddisk

aktuelt så drejer det sig om et enkeltmandsfirma som har fået stjålet pc et
par gange og derfor gerne vil have så han hurtig kan genetablere alle hans
data og ikke mindst hans regnskabs program der er efter hvad han siger en
hel del opsætninger som han skal købe hjælp til hver gang det går galt med
hans pc

han kører windows me

claus v

ps hvis der er en gruppe der egner sig bedre til dette spørgsmål så fortæl

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-01-04 19:07

> han kører windows me
>
> claus v
>
> ps hvis der er en gruppe der egner sig bedre til dette spørgsmål så fortæl

Hej jeg har et sådan som jeg kan sende, jeg kan ikke huske hvor jeg
downloade det fra
er du intreseret så lad mig høre. Det kopierer direkte til et andet valgt
drew.
Gunnar
skriv a-g foran min adresse

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-01-04 19:14

> [...]
> hel del opsætninger som han skal købe hjælp til hver gang det går galt med

Her
Rasmus Nielsen skriblede:

> Jeg har i øjeblikket kun én harddisk og hvis den står af er jeg jo
> lidt på røven.... Jeg har hidtil taget back-ud en gang i mellem på en
> CD, men jeg synes det tager for lang tid. Jeg overvejede derfor bare
> at købe en ekstra harddisk og have siddende, og så finde et program
> som kan kopiere nogle foruddefinerede filer og mapper over på
> den, når jeg beder om det (kan nogen anbefale et program til dette?).
> Lyder det som en god løsning?
>
> Det drejer sig ca. om 2 GB, der skal backuppes.

Stones KopiKontrol som er dansk, simpelt
at bruge og _gratis_.
Du kan også bruge det på CDRW.

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 20:49

"> Stones KopiKontrol som er dansk, simpelt
> at bruge og _gratis_.
> Du kan også bruge det på CDRW.
>
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

sådan som jeg læser på stones side så er det kun til xp eller ser jeg
forkert

claus

det jeg søger skal kunne bruges til me

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 20:54

> sådan som jeg læser på stones side så er det kun til xp eller ser jeg
> forkert
>
> claus
>

> det jeg søger skal kunne bruges til me

Stone's KopiKontrol
- kopi-/backupprogram til Windows 95/98/Me/NT/2000/XP
--
Mvh Torben

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 21:10

">
> Stone's KopiKontrol
> - kopi-/backupprogram til Windows 95/98/Me/NT/2000/XP
> --
> Mvh Torben

er dette program ligeglad med om harddiskene er ens i størrelse
jeg tænker på hvad der sker når man står med en ny pc og vil have overført
kopien til denne

virker det bare eller er der en masse med driver iog diverse som
besværliggør det

claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 00:13

Gunnar Grooss skriblede:

[Er snipped pga. manglende originalitet] :D

Hov da, jeg syntes nok jeg kunne genkende
min egen *håndskrift*

--
/Gevaldi

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 21:17

"claus v" <clausekstra1 snabela esenet punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> han kører windows me
>
> claus v
>
> ps hvis der er en gruppe der egner sig bedre til dette spørgsmål så

Norton Ghost eller Drive Image kan kopiere hele diske eller
partitioner.
--
Mvh Torben

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 21:53

> Norton Ghost eller Drive Image kan kopiere hele diske eller
> partitioner.
> --
> Mvh Torben

hvordan fungerer det så er man nødt til at kopiere harddisken først til en
ghost fil på harddisk nr 2 og når man så vil bruge denne ghost så udpakker
man den på harddisk nr 3

hvis nu maskine er stjålet så er det jo ikke nemt at installere på en
maskine magen til hvordan fungerer det er der nogen der har prøvet med held

claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-01-04 14:21

"claus v" wrote in a message >

> hvordan fungerer det så er man nødt til at kopiere harddisken først til en
> ghost fil på harddisk nr 2 og når man så vil bruge denne ghost så udpakker
> man den på harddisk nr 3

Nyere Ghost kan kopiere/brænde direkte til CD eller DVD

> hvis nu maskine er stjålet så er det jo ikke nemt at installere på en
> maskine magen til hvordan fungerer det er der nogen der har prøvet med
held

Det er bare at sætte mediet i og boote maskinn, så giver resten sig selv

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 15:25

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> held
> >
> Det er bare at sætte mediet i og boote maskinn, så giver resten sig selv

skal jeg forstå det sådan

(bær venligst over med min uvidenhed på området)

at hvis jeg har en velfungerende pc med en harddisk feks på 20 gb
at hvis jeg laver en ghost feks med norton af hele den fungerende disk og
lægger denne ghost på en ekstra harddisk på feks 40 gb indkøbt til formålet
derefter piller jeg denne harddisk ud af maskinen og gemmer den
hvis jeg så køber en ny pc eks ved tyveri af den anden så kan jeg tage denne
harddisk og sætte den i en ny pc og ganske enkelt boote pc op på denne
harddisk og derefter installere ghost og vupti er jeg igang igen
vil dette fungere i virkeligheden eller hvad skal jeg mere gøre for komme
sikkert igang igen

claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-01-04 19:04

claus v wrote:

> skal jeg forstå det sådan
> (bær venligst over med min uvidenhed på området)

Det er ok

> [...]
> disk og lægger denne ghost på en ekstra harddisk på feks 40 gb
> indkøbt til formålet derefter piller jeg denne harddisk ud af

Det er een måde at gøre det på
Du kan også brænde direkte ud på en stribe CD'ere - forudsat at du har en CD
brænder i maskinen og maskinen ellers kan levere data hurtigt nok

> [...]
> tage denne harddisk og sætte den i en ny pc og ganske enkelt boote pc
> op på denne harddisk og derefter installere ghost og vupti er jeg

Mjahh, der kan være issues vedr HW kompabilitet
Hvis der er for megen forskel så vil den nye maskine ikke køre optimalt
Men i princippet burde det virke

> vil dette fungere i virkeligheden eller hvad skal jeg mere gøre for
> komme sikkert igang igen

Beats me
Normalt vil man lave en partition til system og en til data
Man tager backup af data
Bliver PC'en stjålet installerer man system/programmer og læser data ind
igen
En ekstra mulighed at grave lidt for at finde opsætning på diverse
programmer og evt tage en kopi af disse

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 20:00

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen
> En ekstra mulighed at grave lidt for at finde opsætning på diverse

nu er det sådan at det regnskabsprogram BFC som giver ham problemerne det
tager han selvfølgelig backup af med jævne mellemrum
dette forgår iøvrigt sådan at han tager backup af hele
installationsbiblioteket underligt synes jeg men han siger sådan skal det
gøres og jeg kender ikke programmet og kan derfor ikke sige om det er
korrekt men det lyder forkert.
men efter hvad han siger så er der en hulens masse opsætning af programmet
der skal ændres ved nyinstallation dette kan han ikke selv og må hver gang
købe sig til hjælp til dette 1k/t det ville han jo gerne slippe for måske på
denne måde så jeg tror vi prøver at lave sådan en ghost og hamre det ind på
en anden maskine og så ser vi hvad der sker.

Tak for Hjælp

claus v

ps Der skulle vel ikke være en haj til dette BFC vers 2.60 i Nærheden

Fra : Carl Pedersen

Dato : 20-01-04 19:08

Måske men typisk er der anden HW i den nye maskine og dette kan give
problemer med drivererne.
Mvh
Carl