MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med activeX
Fra : pss

Dato : 19-01-04 12:54

Jeg er i tvivl om det er den rigtige nyhedsgruppe jeg henvender mig til, men
min erfaring siger mig, at jeg bestemt nok skal få det at vide, hvis det
ikke er den rigtige

Jeg har i dag fået flere meddelelser om, at jeg var inficeret med
W32/Bagle.A@mm Jeg gik på symatecs hjemmeside og fulgte slavisk metoden til
at fjerne denne virus, men Norton fandt intet. Jeg læste så et andet sted,
at den blev aktiveret af at bruge calc.exe, den lommeregner der er i XP. Jeg
fjernede lommeregneren fra systemet og søgte igen på calc.exe og det viste
sig, at der også lå en fil af det navn i windows systemet med navnet
goddlooks ca. jeg fjernede denne mappe, hvilket ikke betød noget for
afvikling af windows. Jeg har scannet igen og stadig finder Norton ikke
noget.

Senere kørte jeg windoctor og den fandt problemer med to activeX filer, som
jeg bad få repareret, hvilket programmet også gjorde, men så snart jeg
scannede igen var de samme to fejl der. Hvordan får jeg rettet dissee fejl i
activeX?

Fra : Pico

Dato : 19-01-04 16:10

pss wrote:
> Jeg er i tvivl om det er den rigtige nyhedsgruppe jeg henvender mig
> til, men min erfaring siger mig, at jeg bestemt nok skal få det at
> vide, hvis det ikke er den rigtige

Rigtige gruppe er dk.edb.sikkerhed.virus, men for at gøre det hurtigt
for dig kan du finde måden at fjerne den nederst på denne side:
http://www.krusesecurity.dk/advisories/bagle-a.txt
Pico

Fra : Leo.E

Dato : 19-01-04 18:08

"pss" <pss@mail.dk> wrote in message news:<400bc543$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> scannede igen var de samme to fejl der. Hvordan får jeg rettet dissee fejl i

Slå systemgendannelse fra, og slet fra fejlsikret tilstand, start så
op normalt og slå systemgendannelse til igen.
Leo