MS Windows
briani 27239
Easycleaner.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 02:42

Hej,

Der har før været snakket om EasyCleaner her i gruppen.
Har I bemærket at der er kommet en ny version? Der er sket en del og
den kan nu også snakke dansk. Jeg har brugt den igennem de sidste 14
dages tid til at muge ud i registreringsdatabasen med og den kører
perfekt. Det gjorde den gamle nu også, men jeg kan bedre lide den nye.

<http://www.toniarts.com/ecleane.htm>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-01-04 10:25

On Mon, 19 Jan 2004 02:41:48 +0100, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej,

Hej Madsen

>[...] [...] der er kommet en ny version [...] Jeg har brugt den
>igennem de sidste 14 dages tid til at muge ud i registreringsdatabasen
>med og den kører perfekt.

><http://www.toniarts.com/ecleane.htm>

Tak for tippet! Den ser snild ud, har lige fået fjernet 500
irrelevante nøgler. Brugte eller jv16, men efterhånden i en gammel
udgave, nye er jo ikke længere gratis. Bruger du også andre funktioner
(Tilføj/Fjern, Klonede filer, Unødvendig)?

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 13:41

Peter Loumann skrev:

> Bruger du også andre funktioner (Tilføj/Fjern, Klonede filer,
> Unødvendig)?

Nej, faktisk ikke.
Jeg prøvede lige funktionen som finder unødvendige filer den anden
dag, men jeg valgte at lade dem ligge, da der ikke var ret mange.
Det er primært det med oprydningen i registreringsdatabasen jeg
bruger EasyCleaner til. Det er pudsigt at se, hvor meget ragelse
den finder. Jeg har altid kørt EasyCleaner efter en nyinstallation
af Windows og igen når alle programmerne er på plads. Derefter
kører jeg den jævnligt når jeg har afinstalleret programmer eller
drivere.

Madsen.

Fra : Casablanca

Dato : 19-01-04 13:59

Thomas Madsen skrev bl.a.:

> [...]
> af Windows og igen når alle programmerne er på plads. Derefter
> kører jeg den jævnligt når jeg har afinstalleret programmer eller

Et ganske fint program. Jeg har indtil nu brugt RegCleaner, men Easycleaner
fandt en masse andet rod i registry. Tak for det fine link

Casablanca

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-01-04 14:24

On Mon, 19 Jan 2004 13:41:11 +0100, Thomas Madsen
> [...]

>af Windows og igen når alle programmerne er på plads. Derefter
>kører jeg den jævnligt når jeg har afinstalleret programmer eller

Selv om skylden vel også ligge hos dårlig in- /afstallere til de
enkelte applikationer, har de skiftende windåzer aldrig være gode til
at rydde op efter sig. Men det overrasker mig nu alligevel at der
skulle være grund til at køre en registry-rensning umiddelbart efter
nyinstallation - faktisk så meget at hvis det ikke lige var dig der
skrev det, ville jeg ryste på hovedet og mumle 'vås!'

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 14:38

Casablanca skrev:

> Jeg har indtil nu brugt RegCleaner,

RegCleaner fungerer ikke på min PC, men det er vist fordi jeg har to
processorer. Det har EasyCleaner ingen problemer med. (Jeg har brugt
EasyCleaner siden min første Win95 og har aldrig haft problemer med
den).

> men Easycleaner fandt en masse andet rod i registry.

Det tyder faktisk også på at 2'eren finder mere end version 1.7, som
jeg brugte tidligere. Jeg kørte nemlig en oprydning med 1.7 inden jeg
hentede 2'eren, men alligevel fandt 2'eren en 20-30 ugyldige nøgler
som den gamle version jo altså ikke havde fundet.

> Tak for det fine link

Velbekom. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 14:50

Peter Loumann skrev:

> [...]
> faktisk så meget at hvis det ikke lige var dig der skrev det,
> ville jeg ryste på hovedet og mumle 'vås!'

Så vil du sikkert korse dig over følgende.
Da jeg engang i april sidste år gen-installerede WinXP Pro på en
blank harddisk, prøvede jeg at køre EasyCleaner lige umiddelbart
efter installationen. Altså inden jeg overhovedet begyndte at
installere programmer og drivere. Den fandt 120 ugyldige nøgler
i registerinsdatabasen og det er ikke kun WinXP der har den
"skavank". Nogenlunde det samme er tilfældet i Win98, Win98SE
og Win2000. Win95 har jeg ikke prøvet forsøget på, så med den
tør jeg ikke sige det, men jeg går ud fra at det er det samme
som med de andre Windows-versioner.

Jeg siger ikke at det er nødvendigt at køre sådan en oprydning
lige efter en geninstallation af Windows. Der er bare noget jeg
altid gør, og jeg gør det som regel igen, når alle programmer
og drivere er på plads.

Madsen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-04 15:25

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev....

> [...]
> lige efter en geninstallation af Windows. Der er bare noget jeg
> altid gør, og jeg gør det som regel igen, når alle programmer

Jeg er bare nysgerrig:

Er der en speciel grund til at du både kører uprydning efter
grundinstallation OG efter installation af programmer? Hvorfor ikke
bare éen stor oprydning til sidst?

--
Kent Oldhøj

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 15:30

Kent Oldhøj skrev:

> Hvorfor ikke bare éen stor oprydning til sidst?

Det har du helt ret i. Den første oprydning er udelukkende for at
få styret min nysgerrighed. Jeg er altid spændt på at se, hvor meget
ragelse der egentlig ligger, inden jeg går i gang med at installere
programmer og drivere.

Madsen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-04 21:08

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev....

> Det har du helt ret i. Den første oprydning er udelukkende for at
> få styret min nysgerrighed.

Som nævnt så er jeg også nysgerrig, så jeg forstår dig. Tænkte bare
at der måske var en grund jeg ikke kendte til.

--
Kent Oldhøj

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 17:04

Thomas Madsen skrev:

> Velbekom. :)

Hov. Det hedder jo velbekomme.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 11:09

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dages tid til at muge ud i registreringsdatabasen med og den kører
> perfekt. Det gjorde den gamle nu også, men jeg kan bedre lide den nye.

Hej Madsen

Kører også fint her, bortset fra hvis jeg opdatere den konflikter den
ned Norton firewall 2002,men den slår jeg bare fra.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 13:41

Torben skrev:

> Kører også fint her, bortset fra hvis jeg opdatere den konflikter
> den ned Norton firewall 2002,men den slår jeg bare fra.

Okay. Den gamle EasyCleaner havde ikke en opdateringsfunktion, så
det er noget nyt i version 2. Måske fungerer det ikke helt efter
hensigten endnu.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 14:11

> Okay. Den gamle EasyCleaner havde ikke en opdateringsfunktion, så
> det er noget nyt i version 2. Måske fungerer det ikke helt efter
> [...]

Hej Madsen

Jeg har fået den til at virke nu, tvang norton til at lade programmet
komme på nettet,jeg tror norton blokerer fordi det er er exe fil.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 14:38

Torben skrev:

> Jeg har fået den til at virke nu, tvang norton til at lade programmet
> komme på nettet,jeg tror norton blokerer fordi det er er exe fil.

Det har garanteret været årsagen.
Jeg fik ikke læst dit første indlæg godt nok, for jeg læste det som
Norton Antivirus, men du skrev jo Norton Firewall.

Kom Norton Firewall ikke med et advarselsskilt, da du første gang
tjekkede efter opdateringer med EasyCleaner? Det mener jeg at Norton
Firewall plejer at gøre.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 14:54

> [...]
>
> Kom Norton Firewall ikke med et advarselsskilt, da du første gang
> tjekkede efter opdateringer med EasyCleaner? Det mener jeg at Norton

Jo den kom med en advarsel om man vil tillade osv. men så kommer denne
Fejlagtigt program iamapp.exe, version 4.0.1.91, fejlagtigt modul
kernel32.dll, version 5.1.2600.1106, fejlagtig adresse 0x0001650d.
derefter blev Firewallen deativeret og så tog Easy cleaner 100% cpu.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 15:03

Torben skrev:

> [...]
> modul kernel32.dll, version 5.1.2600.1106, fejlagtig adresse
> 0x0001650d. derefter blev Firewallen deativeret og så tog Easy

Den fejl kender jeg godt fra dengang hvor jeg brugte Norton Internet
Security. Norton Personal Firewall har åbenbart det samme problem.

Der sker på et tidspunkt et eller andet koks som gør, at Norton
kommer med den fejl hver eneste gang man vil blokere, eller tillade
et program at gå på nettet. Jeg har en mistanke om at det sker når
Norton har for mange programmer at holde styr på. Den eneste måde
jeg kunne løse problemet på, var at afinstallere Norton, genstarte
Windows og så gen-installere Norton. Så kørte den fint i et par uger
eller tre, men så var det pludselig galt igen. Til sidst blev jeg
så træt af det skrammel at den røg ud til højre.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 15:13

> [...]
> eller tre, men så var det pludselig galt igen. Til sidst blev jeg
> så træt af det skrammel at den røg ud til højre.

Ok, men det er første gang for mig, så er det jo godt man kan tvinge den
til det .Jeg har kørt NIS i flere år uden problemer og er godt tilfreds.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 15:23

Torben skrev:

> Ok, men det er første gang for mig, så er det jo godt man kan
> tvinge den til det .Jeg har kørt NIS i flere år uden problemer og
> er godt tilfreds.

Ok. Jeg tror blot ikke at det er et specifikt problem med EasyCleaner.
Prøv f.eks. at fjerne et af de andre programmer fra Nortons liste som
du tidligere har tilladt (eller nægtet) adgang til nettet. Gå derefter
på nettet med programmet og vent på advarslen fra Norton. Når du enten
godkender eller blokerer for adgangen, vil jeg næsten vædde på at Norton
går ned med iamapp.exe fejlen igen.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 19-01-04 16:05

> [...]
> på nettet med programmet og vent på advarslen fra Norton. Når du enten
> godkender eller blokerer for adgangen, vil jeg næsten vædde på at

Du havde næsten ret Madsen, selv om jeg fjernede et program fra listen
gik det alligevel på nettet, men ingen iamapp fejl Hmm.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 16:19

Torben skrev:

> Du havde næsten ret Madsen, selv om jeg fjernede et program fra
> listen gik det alligevel på nettet, men ingen iamapp fejl Hmm.

Ja, hmm...
Jeg havde regnet med at den ville forsøge at blokere for programmet,
hvis det er blevet fjernet fra listen, men det gør den altså åbenbart
ikke. Det burde den gøre. Måske en genstart af Windows vil ændre på
det, men jeg ved det ikke.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-01-04 13:07

Thomas Madsen, du skrev:

> Der har før været snakket om EasyCleaner her i gruppen.
> Har I bemærket at der er kommet en ny version?

Nu har vi, men for sent , jeg bruger nu regseeker
http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
som jeg er yderst tilfreds med.

--
Henrik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 13:41

Henrik K Hansen skrev:

> Nu har vi, men for sent ,

Øv. :)

> jeg bruger nu regseeker http://www.hoverdesk.net/freeware.htm som
> jeg er yderst tilfreds med.

Blev du træt af RegVac ?

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 19-01-04 18:04

Thomas Madsen wrote:
> [...]
> dages tid til at muge ud i registreringsdatabasen med og den kører
> perfekt. Det gjorde den gamle nu også, men jeg kan bedre lide den nye.

Jep den kom til westjylland for en bette mdr. siden og har endnu ikke
lave skidteras i noget.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-01-04 18:25

Henning Lund skrev:

> Jep den kom til westjylland for en bette mdr. siden og har endnu ikke
> lave skidteras i noget.

Udmærket. Så er den sikkert lige så stabil som den gamle udgave.
Det har nu også været min erfaring, indtil nu. Den gamle kunne
dog finde på at smadre hjælpefunktionen i WinXP, hvis man ikke
sørgede for at skrive Help i Exclude-feltet i selve regcleaneren,
men den fejl er blevet rettet i version 2, kan jeg se på
Easycleaners hjemmeside.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-01-04 22:28

Thomas Madsen, du skrev:

> Blev du træt af RegVac ?

Du har en god hukommelse.

Ja det er jo shareware, så jeg skiftede over til jv16, det er så
også blevet shareware, så måtte man jo ud og finde noget nyt, og
regseeker virker meget lovende.

--
Henrik