MS Windows
briani 27239
Langsom opstart - XP
Fra : Hans Erik :\) www.mc~

Dato : 18-01-04 19:54

Hej Gruppe.

Jeg har bøvl med at min bærbare efterhånden tager noget nær 2-3 min. (!) om
at starte op, med alle de programmer der skal startes op. Hvordan kan man
'optimere' denne proces. Findes noget SW oder was?

På forhånd tak.

/Hans Erik :)
IBM Thinkpad R31
20GB HD
256 MB RAM
1100 Mhz. Celeron
XP Pro.
Slowly starter!

Fra : Nic

Dato : 18-01-04 20:00

> Jeg har bøvl med at min bærbare efterhånden tager noget nær 2-3 min. (!) om
> at starte op, med alle de programmer der skal startes op. Hvordan kan man
> 'optimere' denne proces. Findes noget SW oder was?

Søg på bootvis - det er en optimizer til XP

Og defragmenter også hvis du aldrig har gjort det :)

Fra : Hans Erik :\) www.mc~

Dato : 18-01-04 22:12

Jeg har defragmenteret mange gange... lige meget
hjælper det. Cpu'en bliver lidt hurtigere, men problemet
med de 'langsomt startende programmer' forbliver!

Bootvis - er det en appl. der kan downloades? Hvor?

/HE :D

Fra : Hans Erik :\) www.mc~

Dato : 18-01-04 22:14

Fra MS' hjemmeside:

'Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume
performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe
cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot
optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP.
These routines run automatically at pre-determined times as part of the
normal operation of the operating system.'

/HE

"Hans Erik :) www.mcpilots.dk" <heecom@hotmailREM.com> wrote in message
> [...]
> med de 'langsomt startende programmer' forbliver!
>
> Bootvis - er det en appl. der kan downloades? Hvor?

(!)

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 19-01-04 00:34

Hans Erik :) www.mcpilots.dk wrote:
> Jeg har bøvl med at min bærbare efterhånden tager noget nær 2-3 min.
> (!) om at starte op, med alle de programmer der skal startes op.
> Hvordan kan man 'optimere' denne proces. Findes noget SW oder was?

Hvis du skriver msconfig under 'Kør' kan du se hvilke programmer der starter
op og vælge de fra som du mener er unødvendige.
Ellers kan du vel gøre alt det "klassiske" som at køre:
Defragmentering, Ad-aware og Bootvis

Fra : jepsen

Dato : 20-01-04 00:25

Du kan prøve at skrive msconfig i kør, under fanebladdet start kan du se
hvad der starter op sammen med computere, der kan du så fjerne eventuelle
overflødige programmer.

mvh Jepsen