MS Windows
briani 27239
Win3.11
Fra : Armand

Dato : 18-01-04 17:50

Vores gamle 386'er m. win3.11 står hos svigerforældrene og jeg er kommet til
at slette svigermors elskede 7-kabale
Årsagen var en simpel operatørfejl forårsaget af at jeg efter 4 års fravær
er blevet totalt fremmed overfor betjeningen af 3.11's brugerflade!
Efter kikset har jeg desperat ledt efter en skraldespand, som i win95 o.a.,
men kan ikke finde frem til noget der ligner.

Er der en der kan bekræfte at den ikke eksisterer, eller i benægtende fald
henvise til hvor den er at finde?
Jeg kan også trække 7-kabalen ud af min egen PC [sol.exe], men vil den kunne
bruges på den bedagede 386'er hhv. win3.11(hjælp-menuen i sol.exe henviser
til win98's hjælp-filer)??

--
Armand.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-04 19:48

In article <buehph$1eai$1@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...

> Er der en der kan bekræfte at den ikke eksisterer, eller i benægtende fald
> henvise til hvor den er at finde?

Den findes ikke i 3.x

> Jeg kan også trække 7-kabalen ud af min egen PC [sol.exe], men vil den kunne
> bruges på den bedagede 386'er hhv. win3.11(hjælp-menuen i sol.exe henviser

Sikkert ikke.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Gunnar

Dato : 18-01-04 20:09

Jovist findes sol.exe og spl.hlp på win3.11. De ligger komprimeret som
sol.ex_ og sol.hl_ på disketterne, jeg kan ikke huske disk nr. men de er
der.

Gunnar

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:MPG.1a74f349122802d989a90@dtext.news.tele.dk...

Fra : Gunnar

Dato : 18-01-04 20:26

Jeg vil da gerne sende dig filerne

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-04 09:35

In article <400ada69$0$95038$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tdcadsl.nospam says...

> Jovist findes sol.exe og spl.hlp på win3.11. De ligger komprimeret som

Hvad svarer du på?

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 18-01-04 20:04

> [...]
kunne
> bruges på den bedagede 386'er hhv. win3.11(hjælp-menuen i sol.exe henviser

Prøv at søge på http://www.rmrsoft.com/overseas/danish.htm

eller også giv svigermor en ny PC med XP pro installeret m.v.
Hun vil elske dig for livet!

--
ahw

Fra : s

Dato : 18-01-04 20:21

kig i dk.ninaer "win 3.11 7kabale"
mv Helge

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-01-04 20:23

> [...]
kunne
> bruges på den bedagede 386'er hhv. win3.11(hjælp-menuen i sol.exe henviser

Du kan også køre en tur ude i DOS'en med undelete
Skriv:
undelete c:\windows\sol.exe

Hvis ikke du har lavet noget på harddisken, kørt defrag, scandisk eller lagt
nyt software ind på computeren, burde det virke.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:28

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis ikke du har lavet noget på harddisken, kørt defrag, scandisk eller
> lagt nyt software ind på computeren, burde det virke.

Så fik jeg prøvet dét!
Men jeg får en melding om at det ikke er muligt (at sol.exe ikke kan
findes), hvorfor "hvis ikke" sikkert også omfatter slukning af pc'en

Det hele viser sig at være af helvede til med den gamle damper:
A-drevet er tilsyneladende færdigt,derved at der fejlmeldes på enhver
diskette jeg hælder i
Er der andre veje ind i sådan en gammel sag (IBM PS2)?

Ellers må jeg jo også på jagt efter et andet diskette-drev!
Er det en universalvare, eller skal jeg til at jagte noget gammelt ophug til
så'en en 386'er?

--
Armand.

Fra : Snuden

Dato : 01-02-04 13:55

On Sat, 31 Jan 2004 15:28:29 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>
>Ellers må jeg jo også på jagt efter et andet diskette-drev!
>Er det en universalvare, eller skal jeg til at jagte noget gammelt ophug til

Du skal formentlig på jagt efter en anden IBM PS2. Så vidt jeg husker
special designede IBM al hardware så det ikke var muligt at hælde hvad
som helst i den æske.
--
Snuden

Fra : Anders pedersen

Dato : 18-01-04 22:04

On Sun, 18 Jan 2004 17:50:04 +0100, Armand wrote:

> Jeg kan også trække 7-kabalen ud af min egen PC [sol.exe], men vil den kunne
> bruges på den bedagede 386'er hhv. win3.11(hjælp-menuen i sol.exe henviser
> til win98's hjælp-filer)??

Nej du kan ikke tage dine filer
fra win 98 over på win 3.11 da det er 32bit
og win 3.11 er 16bit

Du kunne jo også vælge andre kabaler.
som foreksembel pretty good solitaire 2.3
med hele 120 kabaler og så er der endda en dobbelt 7 kabale
http://www.goodsol.com/pgs16.html

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-04 23:25

Anders pedersen <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Nej du kan ikke tage dine filer
> fra win 98 over på win 3.11 da det er 32bit
>og win 3.11 er 16bit

sol.exe i Win 98 er 16-bit og den samme som i Win 3.x., så den
skulle sagtens kunne køre på Win 3.x.

Mange programmer i Win 98 er 16-bit.
--
Knud

Fra : Anders Pedersen

Dato : 19-01-04 18:12

Knud Gert Ellentoft wrote in message
<8p1m00p14hj76rpq29urneorvv3peq80tm@dtext.news.tele.dk>...

>sol.exe i Win 98 er 16-bit og den samme som i Win 3.x., så den
>skulle sagtens kunne køre på Win 3.x.

Nej den er ikke
Jeg har nu startet op i windows 3.11 og prøvet der fra og den melder fejl.

jeg kan hurtig poste fejlmeddelsen i binaer.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-04 19:06

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Jeg har nu startet op i windows 3.11 og prøvet der fra og den melder fejl.

Hmm - når man søg filinformation på sol.exe i Win 98 ser den
ellers sådan ud:

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/sol.png

Når man nærlæser, så står der godt nok at den forven
windowsversion 4.0, så det er måske årsagen.
--
Knud

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-01-04 00:36

Armand wrote:
> Efter kikset har jeg desperat ledt efter en
> skraldespand, som i win95 o.a., men kan ikke finde frem til noget der
> ligner.

Så vidt jeg husker er der en unerase i DOS6, men mener ikke at den er
der i DOS6.22

mvh
Henning

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-01-04 01:46

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker er der en unerase i DOS6, men mener ikke at den er
> der i DOS6.22

Den hedder undelete (se mit tidligere indlæg), og har været med siden DOS
5.et-eller-andet.
I DOS 6.22 tilbydes den også til windows 3.xx (hedder vist mwundel) og med
den korrekte opsætning kan den faktisk bruges som papirkurv

Mvh
Benjamin

Fra : Armand

Dato : 19-01-04 00:10

Tak allesammen!
Newsgroups er altså et dejligt og som sædvanlig yderst effektivt
virkemiddel!

Win3.11 disketterne er længe fortabt i forældelsens mørke og godt hjulpet af
flerfoldigt ejerskab af hardwaren, så jeg tager lige den fra "ninær" med
over og tigger en kop kaffe!
Måske at jeg finder mod til (også) at finde den i DOS-undelete :-/

En XP'er er sq nok for overgjort til 7-kabalen alene, så hvis der skal
opgraderes igennem nykøb, bliver det nok nærværende PII-300 -damper - Som
svigermor så vanen tro kan arve istedet

--
Armand.
(mest på dk.fritid.mc)

Fra : s

Dato : 19-01-04 08:09

he-he "dk.ninaer" - det kommer der ud af at læse news
og se krøniken på samme tid.
mv Helge