MS Windows
briani 27239
Opstart diske over på cd hjælp ønskes
Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 17:17

Hej NG.

Jeg har 6 disk'er til opstart, hvis min os skal ominstalleres.
Disse 6 disk'er har jeg hentet på nettet, men jeg tror ikke at mine
disketter er gode.
For hver gang jeg har bruge dem, ja så skal jeg hente dem igen.

Kan jeg få disse disketter, over på en cd?.
Så jeg kan bruge cd'en til at starte op med..

Håber på lidt hjælp.

MvH MuLLe

Fra : Søren Blom

Dato : 18-01-04 17:30

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Kan jeg få disse disketter, over på en cd?.
> Så jeg kan bruge cd'en til at starte op med..

Det er da ikke nødvendigt, din Windows XP CD (går ud fra at det er Windows
XP du bruger) kan du boote fra.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 17:41

> Det er da ikke nødvendigt, din Windows XP CD (går ud fra at det er Windows
> XP du bruger) kan du boote fra.

Kan man gøre det, eller kan men ikke gøre det.
Altså, ligge disketterne på cd.
Hvorfor ikke bare sige det, hvis du ved det.

Eller håber jeg da på, at en anden vil svare.

MvH MuLLe

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 17:48

MuLLe skriblede:

> Kan man gøre det, eller kan men ikke gøre det.
> Altså, ligge disketterne på cd.
> Hvorfor ikke bare sige det, hvis du ved det.
>
> Eller håber jeg da på, at en anden vil svare.

Selvfølgelig kan man det.......

--
/Gevaldi

Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 18:17

> Selvfølgelig kan man det.......

Hvordan ??

Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 19:10

Glem det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Søren Blom

Dato : 18-01-04 19:26

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev
> Glem det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Glem hvad?

Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 20:01

Spørgsmål:
[...]

Svar 1:
"Det er da ikke nødvendigt, din Windows XP CD (går ud fra at det er Windows
XP du bruger) kan du boote fra."

Svar 2:
"Selvfølgelig kan man det......."

Hvad kan jeg bruge det til ?
Hvis de ikke vil svare på mit spørgsmål..... hvorfor svare de så.....
Men det er vel fordi at de går ud fra, at disketterne er til en kopi af xp.
Også vil de vel være smarte, hvad ved jeg.
Men de svar man er begyndt at få, i disse news groups.
De bæger præg af oversmarte nørder, der tror de ved det hele.
Man kan ikke vide alt, derfor spurgte jeg mig til råds her.
Jeg hjælper mange, med at installere deres pc'er.
Jeg er ikke verdens mester, men jeg kan godt.
Jeg bruger disketter til multi boot, hvor jeg kan vægle forskellige windows
versioner.
For jeg kan aldrig være sikker på, hvad jeg kommer ud til.
Det ER den måde jeg gør det på, og det kan godt være at der er en nemmere
måde.
Men jeg holder mig til den måde, jeg kender bedst.
Men DUMSMARTE og TRÆLSE svar, det gidder jeg sku' ikke.

Så derfor skrev jeg "Glem det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

MvH MuLLe

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-01-04 20:23

Hej Mulle
De svar du har fået er ikke dumsmarte, hvis du kan boote på CD er det ikke
nødvendigt at anvende de 6 opstartdisketter, og hvis ikke du kan boote fra
CD hvordan vil du så starte på din disk 1 fra CD. Du kan nok hente nye diske
hos www.bootdisk.com
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : MuLLe

Dato : 18-01-04 20:41

> [...]
> nødvendigt at anvende de 6 opstartdisketter, og hvis ikke du kan boote fra
> CD hvordan vil du så starte på din disk 1 fra CD. Du kan nok hente nye

Ja undskyld men jeg har ikke noget at bruge Bootdisk til.
Jeg har det jeg skal bruge.

Jeg kunne bare godt tænke mig at ligge det på cd.
Min boot seq menu, og mine util.

Kan jeg få hjælp, vil jeg blive glad.
Hvis ikke, nå.

MvH MuLLe

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-01-04 20:50

> [...]
>
> Ja undskyld men jeg har ikke noget at bruge Bootdisk til.
> Jeg har det jeg skal bruge.
>
> Jeg kunne bare godt tænke mig at ligge det på cd.

Hej Mulle
Så taler vi forbi hinanden når nogen taler om opstartsdiske så går jeg udfra
at der menes bootdiske, men nu kan jeg forstå at du mener nogle util til
windows og disse kan du da godt flytte overpå en CD men husk hvis du flytte
programmes ud på en CD er det ikke sikkert det virker, du skal lægge dine
installations filer ud på CD og køre installationen derfra så vil det virke.
Håber jeg har forstået dig rigtigt nu.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-01-04 21:12

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> wrote:

>Jeg kunne bare godt tænke mig at ligge det på cd.
>Min boot seq menu, og mine util.
>
>Kan jeg få hjælp, vil jeg blive glad.
>Hvis ikke, nå.

Hvilket CD brændeprogram bruger du - Men f.eks NERO er det ganske
enkelt at overføre en diskette til bootbar CD...

<mlr>

Fra : morten

Dato : 18-01-04 22:22

> [...]
>
> Ja undskyld men jeg har ikke noget at bruge Bootdisk til.
> Jeg har det jeg skal bruge.
>
> Jeg kunne bare godt tænke mig at ligge det på cd.

går i gang her en af dagene med at lave en boot cd med menu, med alle
microsofts boot disketter på, plus div tools som f.eks repair tools til
harddisk og den stil.

Morten

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-01-04 00:43

MuLLe wrote:
> Men jeg holder mig til den måde, jeg kender bedst.

Nå, nytænkning er ikke på tale

> Men DUMSMARTE og TRÆLSE svar, det gidder jeg sku' ikke.
>
> Så derfor skrev jeg "Glem det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Nej Ved du hvad. På den måde du spørger på, har du fået kvalifiseret
svar hele vejen igennem. Hvis du havde preciseret nærmere ville du jo
have fået svaret på det du ville spørge om. Vi andre er sku' hveken
synsk eller tankelæser.

mvh
Henning

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-01-04 18:16

On Sun, 18 Jan 2004 20:00:47 +0100, MuLLe wrote:

>Men DUMSMARTE og TRÆLSE svar, det gidder jeg sku' ikke.

Måske skulle du tage et ekstra kig på hvad du skrev da du bad om hjælp. Jeg
læste det 4-5 gange før jeg opgav at få mening i det.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-01-04 20:28

Ja, og 'sku' staves sgu med g, dumsmarte

Fra : Henrik Dissing

Dato : 20-01-04 12:18

On Mon, 19 Jan 2004 20:27:44 +0100, Jens Jensen wrote:

>Ja, og 'sku' staves sgu med g, dumsmarte
>
>"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev i en meddelelse

Det var altså ikke mig der skrev dét.