MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp- og ny hardisk - fdisk og formatere
Fra : Nuser

Dato : 16-01-04 21:04

Kære NG

Jeg er på spanden - hvordan fdisker og formaterer jeg en ny harddisk med
xp-professionen. Jeg kan se den er aksepteret i enhedshåndtering, men kan
ikke se den i stifinner - HJÆLP

Nuser

Fra : Martin Johansson

Dato : 16-01-04 21:24

"Nuser" <dsl60818@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> xp-professionen. Jeg kan se den er aksepteret i enhedshåndtering, men kan

Hvis du har XP Prof. kan du opdele(partitionere) og formatere den, ved hjælp
af det indbyggede diskhåndteringsværktøj.
Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Diskhåndtering

Husk dog at vælge den rigtige disk.

Fra : Nuser

Dato : 16-01-04 21:32

Tak for hjælpen - det var dejligt - nu formaterer den for fuld hammer -
Spørgsmål: Hvorfor skal man ikke fdiske som i "gamled dage"?

mvh

Helge Børven
"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40084855$0$95102$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-04 23:53

Dumt spørgsmål.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-04 00:11

In article <40086b4d$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
hansemannæluchter@mail.dk says...

> Dumt spørgsmål.

Dum citatteknik.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-04 00:12

In article <bu9ho1$h79$1@news.cybercity.dk>, dsl60818@vip.cybercity.dk
says...

> Tak for hjælpen - det var dejligt - nu formaterer den for fuld hammer -

Gider du kigge nærmere på linket i min signatur?

> Spørgsmål: Hvorfor skal man ikke fdiske som i "gamled dage"?

Fordi du har fat i Windows NT. Det er et andet system.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-01-04 15:37

> [...]
> af det indbyggede diskhåndteringsværktøj.
> Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Diskhåndtering

Jeg har lagt mærke til at du i flere indlæg har skrevet XP Prof..
-Det er nøjagtigt det samme i XP Home..

-Just info

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-01-04 21:31

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælp
Diskhåndtering

> Jeg har lagt mærke til at du i flere indlæg har skrevet XP Prof..

LOL der kan man se.
Mente ellers at Diskhåndteringsværktøjet ikke var med i home udgaven.
Synes at kunne huske at det stod på M$ side med forskelle mellem Home og
Prof.
Men det er da kun godt hvis det også findes i home udgaven.