MS Windows
briani 27239
Reborn
Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-01-04 08:24

Hejsa

Er der nogle some kender til SUBJ.

Det kan fås som hardware-løsning, men jeg har hørt det skulle findes som
software også. Det er den løsning jeg er interesseret i.

Det skal bruges på en skole. Hvis i ikke er klar over hvad det er så kommer
der her:

Det programmet gør er egentlig at hver gang man logger på en PC så kommer
der en 'frisk' installation hver gang, næsten ligemeget hvor meget eleverne
har installeret af programmer og måske ødelagt opsætning.

PS Mener at have hørt det skulle kunne fås til XP men jeg har ikke kunne
finde det.

Mvh Klaus

Fra : Dieter Lauff

Dato : 16-01-04 18:19

Software løsningen hedder Deepfreeze.
Hvis du er på skolekom, så kan du tjekke konferencerne der om fordel og
ulemper ved de to metoder.

mvh
Dieter

"Klaus Petersen" <klaus.p"fjern dette"@grenaaproduktionsskole.dk> skrev i en
meddelelse news:400791c3$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Klaus Petersen

Dato : 17-01-04 00:15

Dieter Lauff skrev:

> Software løsningen hedder Deepfreeze.

Kanon - Takkker

> Hvis du er på skolekom, så kan du tjekke konferencerne der om fordel og
> ulemper ved de to metoder.

Jeg er ikke på skolekom, ja jeg ved ikke engang hvad det er

Er det noget jeg kan komme på eller ?

En løsning som jeg også ledte efter var en som åbenbart skulle kunne hentes
på Microsoft's hjemmeside, til fri download, men jeg kan desværre ikke finde
den.

Men nu vil jeg prøve at se på den der deepfreeze.

Mvh Klaus

Fra : Klaus Petersen

Dato : 19-01-04 00:17

Klaus Petersen

> Jeg er ikke på skolekom, ja jeg ved ikke engang hvad det er

Har nu fundet ud af hvad det er

Mvh Klaus

Fra : Eigil Jacobsen

Dato : 18-01-04 16:23

> [...]
> har installeret af programmer og måske ødelagt opsætning.
>
> PS Mener at have hørt det skulle kunne fås til XP men jeg har ikke kunne

Jeg har været administrator i en ungdomsklub, hvor jeg installerede Reborn
kort. Som jeg skriver er det et pci-kort og altså ikke et program/software.
Jeg synes at det var et rigtigt godt valg at bruge disse kort, da ungerne
normalt kunne finde på stort set alt for at ødelægge pc´erne. Uanset hvad
man forsøger virker kortene efter hensigten (man kan fx godt skrive format
c:, fylde virus på pc´en osv...) efter genstart er maskinen som ny.
Selv hvis man flytter harddisken over i en anden maskine og ødelægger og
flytter den tilbage virker det !

Jeg kan ikke huske hvor jeg købte kortene, men det var en af de store
pc-forhandlere man kan finde på fx. edb-priser. Mener kortet kostede ca. 150
kr pr stk.