MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Til alle jer eksperter
Fra : Peter Christiansen

Dato : 15-01-04 23:30

Hej alle i NG
Jeg har en rigtig irreterende computer.
For det første når man tænder den, og den begynder at starte op og har vist
hvor meget ram grafikkortet indeholder osv. kommer der et bip. Når den så
skifter skærmbillede igen kommer der endnu et bip.(Tidligere kom der kun et
bip, og jeg har ikke installeret nyt hardware siden)
Jeg har lige købt Norton Internet Security 2004 og har installeret det. Nu
er min pc bare blevet langsom.Jeg har dog tidligere haft 2001 udgaven af
programmet, og vidste godt at den åd en del krafter fra computeren, men ikke
så meget. Processoren er på 1,7 ghz, og jeg har da 192 MB ram, hvilket jeg
har klaret mig fint med ind til videre.
Men fra man trykker på power knappen på pc'en og til den er klar går der
lidt over 3 minutter.
De eneste programmer som starter sammen med Norton er: Alt-i-en
center(printer), Mus, 3D audiokonfiguration.
Det går også vildt langsom for at lukke ned.

Forhåbentlig er der nogle rare mennesker som kan hjælpe derude, ellers tror
jeg min pc får sig en flyvetur ud fra 3.sal

Hilsen

Peter, Aalborg

Fra : Peter Christiansen

Dato : 15-01-04 23:36

Forresten jeg glemte lige at nævne at jeg er tilsluttet stofanet, hvis det
har nogen betydning.
Jeg skal også lige høre, hvad jeg kan gøre for at min firewall ikke blokerer
nyhedsgruppen her. Jeg kan ikke hente nye meddelser med mindre jeg har
deaktiveret min firewall.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-01-04 23:51

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> Forresten jeg glemte lige at nævne
Du glemte så også lige at nævne hvilket operativsystem du benytter.
M.h.t. til din firewall skal du nok oprette en regel for det
Bruger ikke lige selv Norton Internet Security.

/MD

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-04 01:06

On Thu, 15 Jan 2004 23:29:56 +0100, "Peter Christiansen"
<peter994@FJERNofir.dk> wrote:

...cut lang smøre om langsom computer...

>Forhåbentlig er der nogle rare mennesker som kan hjælpe derude, ellers tror
>jeg min pc får sig en flyvetur ud fra 3.sal

Ud med Norton - Det er et elendigt program som er mere til besvær end
egentlig hjælp...

Vil du endelig ha' beskyttelse mod internettet får du mere glæde af en
billig bredbåndsrouter.

Derefter checker du hva der kører på maskinen - der kører langt mere
end det du nævner - Prøv f.eks at lege lidt med MSCONFIG som
formentlig er installeret med din windows.

Herefter vender du tilbage med lidt flere oplysninger om hard- og
software.

<mlr>

Fra : XL

Dato : 16-01-04 01:27

> Ud med Norton - Det er et elendigt program som er mere til besvær end
> egentlig hjælp...

Ja vil give dig ret Michael ud med det der Norton det ikke pengene vær

> Vil du endelig ha' beskyttelse mod internettet får du mere glæde af en
> billig bredbåndsrouter.

Ja jeg har en D Link 605 osse på et stofanet alletiders

Mvh Stone

Fra : Peter Christiansen

Dato : 16-01-04 07:38

"XL" <BBB@Ofik.dk> skrev i en meddelelse

> Ja vil give dig ret Michael ud med det der Norton det ikke pengene vær

> Ja jeg har en D Link 605 osse på et stofanet alletiders
>
> Mvh Stone

Tak, for allerede mange gode indlæg. Jeg har xp proff. Hvad koster sådan en
bredbåndsrouter?
Hvad kan man pille ved inde i msconfig uden at lave ged i den?

Hilsen

Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-04 11:18

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> wrote:

>Tak, for allerede mange gode indlæg. Jeg har xp proff. Hvad koster sådan en
>bredbåndsrouter?

En enkelt og ganske udmærket løsning som DLink DI-604 koster omkring
375, kroner.

Har du mere fancy ønsker som f.eks trådløst netværk / printserver
eller lign ku' ASUS DL-500b til 800,- være en mulighed

>Hvad kan man pille ved inde i msconfig uden at lave ged i den?

Det er primært 'tjenester' og 'start' du skal kigge på.

Men da du kører XP ses tjenerster nok bedre under 'Administration' i
kontrolpanelet. Her kan du finde alle kørende tjenester med
beskrivelse af funktionen. Og hvis du højreklikker og kigger i
egenskaber kan du starte / stoppe tjenesten uden at skulle genstarte
maskinen.

Msconfig kan du så bruge til at gennemgå 'start' - Der kan let ligge
både 15 og 20 programmer her. Overvej nøje hvilke af disse du egentlig
har behov for og bruger i de daglige. Du kan roligt fjerne flueben
her, viser det sig at du alligevel har brug for programmet går du
bare ind og sætter flueben igen.

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-04 23:45

In article <c6df00ds29suq3jessokreeuhme76jcku6@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Men da du kører XP ses tjenerster nok bedre under 'Administration' i
> kontrolpanelet. Her kan du finde alle kørende tjenester med

Eller Start -> Kør -> services.msc

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : hcma

Dato : 16-01-04 12:00

> [...]
tror
> jeg min pc får sig en flyvetur ud fra 3.sal

Simpel løsning: Configurer Norton Antivirus og slet fluebenet ved Office
Plug-Ins.
Problemet er at rigtig mange, bla. Symantec" har "glemt" at forny deres
certificater over for VeriSign, og indtil alle har fået fornyet disse vil
der være pres på VeriSign-serveren, der søger og søger efter noget som ikke
er der.
m v h
HC

Fra : pwa

Dato : 16-01-04 16:48

> [...]
tror
> jeg min pc får sig en flyvetur ud fra 3.sal

ud..).
smid heller det Norton -skrot ud i stedet, det er good for nothing.
prøv AVG antivirus, ( et af de mest populære Antivirus programmer i USA).
v/h pwa

Fra : Dieter Lauff

Dato : 16-01-04 18:24

Er det ikke lige lovligt nemt at anbefale at erstatte Norton Firewall med
et virusprogram??
Jeg ville i stedet følge hcma´s råd om konfigurering af Norton
mvh
Dieter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-04 23:47

In article <40081e3e$0$214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
lauffREMOVE@webspeed.dk says...

> Er det ikke lige lovligt nemt at anbefale at erstatte Norton Firewall med
> et virusprogram??

Ikke hvis man skrotter _alt_ fra Norton. Og anskaffer sig en NAT-router
istedet.

> Dieter

Gider du kigge på linket i min signatur?

Fra : Dieter Lauff

Dato : 17-01-04 17:16

> Ikke hvis man skrotter _alt_ fra Norton. Og anskaffer sig en NAT-router
> istedet.

Kære Jesper
Du tager desværre fejl. Selvom man har en nat-router, er man hverken sikret
mod vira eller diverse spionprogrammer.
mvh
Dieter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-04 17:31

On Sat, 17 Jan 2004 17:15:42 +0100, Dieter Lauff wrote:

> Kære Jesper

Kære? hmm

> Du tager desværre fejl. Selvom man har en nat-router, er man hverken sikret
> mod vira eller diverse spionprogrammer.

Nej, men det er man aldrig - 100% ihvertfald. Men alle disse diverse
software firewalls til menig mand (primært under Windows-systemer).. de
er nul potter pis værd hvis man da lige ser bort fra den følelse af
sikkerhed den giver lillemor.

Falsk sikkerhed IMO.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 17-01-04 18:06

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> software firewalls til menig mand (primært under Windows-systemer).. de
> er nul potter pis værd hvis man da lige ser bort fra den følelse af

Ikke helt - det er korrekt, at softwareløsningen kan være dårligere end en
hardware-ditto, men f.eks. Nortons firewall er ganske effektiv mod f.eks.
blaster-vira - jeg tillod mig at slå firewall fra da jeg ville installere
nogle servicepacks - og vupti: blastervirus. Efter at den var fjernet,
installerede jeg to maskiner -en uden firewall og en med firewall (samme
systemer, samme netværk) - og den ene fik straks en blastervirus (jeg ved
godt at det er en trojansk hest) -medens den anden slap. Tilfældighed? tja,
før jeg anskaffede firewalls og virusscannere fra Norton havde jeg altid
disse problemer -siden har jeg ikke haft nogle af den slags. Makkeren, der
sidder på samme netværk benytter sig af Panda - uden firewall - men her er
der jævnlig besøg af blastergutten. Der er hw-firewall i vores router, men
uden den store effekt´. Først da softwareudgaven til mine maskiner kom op at
køre, er de helt frie for den slags pjat!

--
ahw

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-01-04 20:33

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.dk> wrote:

>Der er hw-firewall i vores router, men
>uden den store effekt´. Først da softwareudgaven til mine maskiner kom op at
>køre, er de helt frie for den slags pjat!

Den er ærlig talt svær at forstå - Blaster og lignende djævelskab
kommer ikke gennem normale routere i standard opsætning. De aktuelle
porte kan simpelthen ikke 'ses' fra nettet....

<mlr>

Fra : hh

Dato : 16-01-04 23:58

On Fri, 16 Jan 2004 18:24:11 +0100, "Dieter Lauff"
<lauffREMOVE@webspeed.dk> wrote:

>Er det ikke lige lovligt nemt at anbefale at erstatte Norton Firewall med
>et virusprogram??
Jo, han er en typisk bruger der ikke kan styre sit OS, de bruger
nemlig hans løsning på problemet.

>Jeg ville i stedet følge hcma´s råd om konfigurering af Norton
Total enig, NIS ruller bare perfekt, men man skal have en opdateret
OS osv.