Roskilde.... hvad sker der for dem
Fra : Martin

Dato : 18-04-01 16:07

Hej
Er jeg den eneste der synes at dette års Roskilde program er lidt for tamt.
De har næsten offentliggjort alle navnene. Og der er ikke ret mange store
navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

/Martin

Fra : Daniel Andersen

Dato : 18-04-01 16:48

> [...]
> navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
> sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

HØRT!

Daniel

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-04-01 17:15

"Martin" skrev i en meddelelse

> [...]
> navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
> sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

Vi kan hurtigt blive enige om, at programmet langt fra er det bedste de har
haft og ikke er særligt imponerende. Dog synes jeg, at der er flere rigtigt
gode og pænt store navne i mellem, der klart lover en god festival - her er
nogle af dem jeg gerne vil høre:

Tim Christensen
Coldplay
Bob Dylan
Guns ´n´ Roses - eller resterne....dvs. Axel
Karate
Karen
Outlandish
Tv2
Robbie Williams
Bareneaked Ladies
DGP + Clemens og hvid sjokolade
Mew
PJ Harvey
Sort Sol

Selv om der er flere jeg har hørt før, mange danske bands man kan høre mange
andre steder i løbet af sommeren, så er alene denne liste nu nok for at jeg
kunne have fundet på at betale for billetten, hvis ikke det var fordi jeg
skal være frivillig i år.

Men OK - vi mangler nogle virkelig puplikumssamlere.... måske er det med
vilje for med sikkerhed at undgå en koncert der trækker hele puplikum til en
scene - måske ønsker man at lave en forholdsvis "anonym" festival i år så
man undgår en skandale - de skal jo nok ikke lave mange små fejl før Ekstra
Bladet og andre af vores "dejlige" vagthunde er over dem med trusler om det
ene og det andet....

Alt i alt tro jeg det er fornuftigt at Roskilde holder lav profil i år og
måske venter til næste år eller et år mere med at lave det store fremstød
igen. Ikke for at glemme ulykken men for at give festivallen ro til at
udvikle sig igen.

Kåre
- der trods alt glæder sig vildt til årets festival

Fra : Thomas Rosenkrantz H~

Dato : 18-04-01 20:46

Skal vi ikke bare håbe på at det er en forsinket aprilsnar, og at de
offentliggører det "rigtige" program her en af dagene??

- og hvorfor skal Manic Street Preachers absolut spille på Midtfyns??? jeg
havde set frem til at se dem på Roskilde igen.......
Vi kan selvfølgelig håbe på at Radiohead, Travis, R.E.M, Marilyn Manson,
Garbage, The Cure - bestemmer sig for at komme...........

-Thomas

--
"It has been my duty to practise six hours a day. Fuck my guitar. Too easy."
- Richey James

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bkelu$rpn$1@sunsite.dk...

Fra : Rasmus Bang

Dato : 24-04-01 17:16

Jamen Hov, The Cure kommer da...
Det har stået på Gaffas hjemmeside i noget tid, og her i dag hørte jeg det
også i Radioen, så den må være god nok. Jeg glæder mig i hvert fald

....så håber jeg bare ikke at de kommer lige efter Guns'n'Roses eller noget i
den stil - ikke mere deja vu tak

Rasmus

Fra : Martin

Dato : 19-04-01 12:34

Jeg er bestemt enig i at der er nogle enkelte fede bands der løfter det
hele. Men det er langt fra nok i forhold til Midtfyn eller Skanderborg

/Martin

Fra : Striber online

Dato : 18-04-01 22:19

On Wed, 18 Apr 2001 17:07:03 +0200, "Martin" <helbo@webhiker.dk>
wrote:
dette års Roskilde program er lidt for tamt.
får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!
>/Martin

He Martin

Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener, kommer Aqua ikke aligevel????

Vh Mogens.

Striber online - Læs daglige
opdaterede serier på nettet.

http://stripsonline.tripod.com/

Fra : Jakob Hansen

Dato : 19-04-01 00:05

wrote:

> Jeg håber de tager sig sammen med de
>sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

Uha nej... Dette års Roskilde program synes designet med devisen;
"Der må for enhver pris IKKE blive gang i den!!"

Hilsen
Jakob Hansen
(Der ikke gider til Roskilde i år. Det suttede for vildt sidste
gang...)

Fra : Gergen

Dato : 19-04-01 10:34

Martin <helbo@webhiker.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bkam6$hn2$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
> sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

Jeg synes personligt også at programmet sucks en smule. Jeg er også ærgerlig
over, at den der Ozzfest kører samtidig i USA, for den optager nogle fede
navne, jeg gerne ville have set på Roskilde, fx. Marilyn Manson, Papa Roach
og Linkin Park m.fl.

Ellers synes jeg godt at de kunne være fedt, hvis de bookede Foo Fighters
eller Placebo. Ifølge sidstnævntes hjemmeside, skal de spille på et par
festivaler i år, så kunne de ikke også lige smutte forbi Danmark?

Og hvad med Kashmir? Hvis de kan spille på Midtfyn kan de vel også spille på
Roskilde?

--
Christian
-----

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-04-01 15:12

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Og hvad med Kashmir? Hvis de kan spille på Midtfyn kan de vel også spille

> Roskilde?

De har vist en tradition for, at de skiftevis spiller på de to festivaller,
så det er nok ret usandsynligt. Nu jeg tænker efter så jeg dem i Ringe i '95
og '97, så det ser jo ud til, at de fortsat holder fast i at skifte hvert
år.

/Nikolaj

Fra : Gergen

Dato : 19-04-01 21:16

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bmrma$ie2$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
'95
> og '97, så det ser jo ud til, at de fortsat holder fast i at skifte hvert

De spillede da ikke på Roskilde sidste år

--
Christian
-----

Fra : Jakob Hansen

Dato : 19-04-01 15:38

On Thu, 19 Apr 2001 11:33:52 +0200, "Gergen" <gergen@post.tele.dk>
wrote:

>Ellers synes jeg godt at de kunne være fedt, hvis de bookede Foo Fighters
>eller Placebo. Ifølge sidstnævntes hjemmeside, skal de spille på et par
>festivaler i år, så kunne de ikke også lige smutte forbi Danmark?

Placebo spillede den sejeste koncert i Vega for nogle måneder siden!!!
Hvis de kommer tilbage i år, skal det nok være en festival..
Spørgsmålet er nok bare hvem der er snu nok til at hyre dem...

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Gergen

Dato : 19-04-01 21:17

Jakob Hansen <dellepude@remove_this.mailme.dk> skrev i en

[...]

Jep, da var jeg der også, og ville meget gerne gense dem!

--
Christian
-----

Fra : Jakob Hansen

Dato : 20-04-01 08:32

On Thu, 19 Apr 2001 22:17:13 +0200, "Gergen" <gergen@post.tele.dk>
wrote:

>Jep, da var jeg der også, og ville meget gerne gense dem!

Jamen dog..
Jeg blev lidt distraheret på et tidspunkt (he he), så du kan måske
opklare et mysterium.. Spillede de "Spite & Malice"?

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Gergen

Dato : 20-04-01 11:54

Jakob Hansen <dellepude@remove_this.mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ucpvdto9lngnfqu7r9pa0vkb5jn8rkkuvi@4ax.com...
wrote:

>Jep, da var jeg der også, og ville meget gerne gense dem!

Jamen dog..
Jeg blev lidt distraheret på et tidspunkt (he he), så du kan måske
opklare et mysterium.. Spillede de "Spite & Malice"?

Distraheret??

Jeg tror vist nok at de spillede den, men er ikke sikker

--
Christian
-----

Fra : Jakob Hansen

Dato : 21-04-01 14:05

On Fri, 20 Apr 2001 12:53:57 +0200, "Gergen" <gergen@post.tele.dk>
wrote:

>Distraheret??

For meget billigt julebryg og for mange søde små svenskinder

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Jakob Hansen

Dato : 20-04-01 08:39

Og efter at have kigge lidt, ser det ud til at Placebo spiller på
Roskilde den 28.06.01.

Kilsde: http://www.placeboworld.co.uk/

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Gergen

Dato : 20-04-01 11:54

Jakob Hansen <dellepude@remove_this.mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bppvdt40sjflhdek5e83eo9dcoub7kc1kb@4ax.com...
Og efter at have kigge lidt, ser det ud til at Placebo spiller på
Roskilde den 28.06.01.

Kilsde: http://www.placeboworld.co.uk/

Yeeees!!! Stort!

--
Christian
-----

Fra : Erik

Dato : 22-04-01 11:09

> [...]

> navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
> sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

Er det efterhånden ikke ved at være alm. kendt, at de ikke er så
progressive som tidligere? Det er ikke længere der, man finder det
nyeste af det nye, men nok nærmere de sikre hit; Dylan, Coldplay, GNR,
Robbie Williams osv. Det eneste, der reelt kan undre er, at der ikke er
blevet plads til Rickey Martin eller Limp Bizkit...

Når ledelsen ikke fandt tiden moden til at træde tilbage efter skandalen
sidste år, kunne man håbe, at de trækker sig efter at have præsenteret
sådan en tynd omgang i år.

Erik

Fra : Michael Hjorth

Dato : 28-04-01 00:51

Martin wrote:

> [...]
> navne (i forhold til de andre år). Jeg håber de tager sig sammen med de
> sidste og får booket nogen bands som kan spille noget fed tråd!!

Noget fed tråd? Det må være Neil Young.

Ellers er der jo også PJ Harvey, det var en stor skuffelse for mig at
hun aflyste koncerten i marts.
Bob Dylan vil jeg også meget gerne høre igen, han var fantastisk sidste
gang.

Og så sker der jo det samme år efter år: man finder ofte de største
oplevelser der hvor man mindst venter det...

Michael.