MS Windows
briani 27239
Diskette drev opdatere ikke
Fra : Martin Schultz

Dato : 15-01-04 17:28

Hejsa

Jeg har et problem på en computer med windows XP. Når jeg sætter en
diskette i så læser computeren den fint. Hvis jeg så tager den ud og
sætter en ny i er det stadig filerne på den gamle man ser og man får
en fejl hvis man prøver at åbne dem eller gemme en ny fil på
disketten.
Hvis man genstarter computeren kan den fint læse en anden diskette.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-01-04 22:14

Hej Martin
Du er alt for hurtig. Jeg tror det er fordi at du tager disketten ud, men
Windows forventer skam at den første diskette sidder i. Før du tager
disketten ud kan du prøve at gå over i et andet drev f. eks. c: . Tag så
disketten ud og put den nye i, nu skulle der ikke være problemer, og de nye
filer skulle gerne dukke op.
mvh
Kurt

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 09:46

On Thu, 15 Jan 2004 22:13:56 +0100, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgit@pedersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>disketten ud og put den nye i, nu skulle der ikke være problemer, og de nye

Nope. Det virker ikke.

Martin

Fra : Viktor Andersen

Dato : 15-01-04 22:31

Prøv at trykke F5, når du har indsat den nye diskette.

Viktor

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 09:46

On Thu, 15 Jan 2004 22:31:20 +0100, "Viktor Andersen"
<vigilant@sol.xx> wrote:

>Prøv at trykke F5, når du har indsat den nye diskette.

Det virker ikke.

Martin

Fra : LarsS

Dato : 15-01-04 22:52

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invallid> wrote in message
> [...]
> Hvis man genstarter computeren kan den fint læse en anden diskette.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

dobbel-klik på diskette-ikon...

/LarS