MS Windows
briani 27239
Boot problem.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 15-01-04 16:11

Hej.

Jeg kører her med Windows XP. Der har været et strømudfald, og herefter
har jeg ikke kunnet starte XP op. Den booter, og jeg kan se, at XP er
lige ved at komme, samtidig med, at der er noget tekst, men det går så
hurtigt, at jeg ikke kan se, hvad der står. Derefter starter maskinen
forfra igen. Sådan fortsætter den i denne cyclus.

Hvad mon jeg kan gøre her ?.

/Erik.

Fra : Sander

Dato : 15-01-04 18:52

Du kan prøve at tage strømmen helt fra et øjeblik
og se om det har nogen virkning, ellers kan du prøve
at sætte alle indstillinger i bios til default, og hvis dette
heller ikke hjælper kan du prøve at resette bios via jumper
på bundkortet (se din manual).

Sander.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-01-04 22:07

Hej Erik
Når din maskine starter og biosen er indlæst dvs. efter at harddisken er
blevet genkendt skal du trykke på F8-tasten (Hold den ikke inde hele tiden,
men prøv gerne hvert sekund) Før maskinen når det punkt som du kalder "XP er
> lige ved at komme" skulle der gerne komme en menu frem hvor du får nogle
valgmuligheder. Vælg den indstilling der hedder noget med "Sidst kendte
konfiguration der virkede" . Hvis det ikke giver noget resultat, så start
maskinen op igen, gå ind i den før omtalte menu med F8-tasten, men denne
gang skal du vælge "Fejlsikret tilstand". Når maskinen starter op i windows
kommer der en boks op med advarslen om at du er ved at starte op i
fejlsikret tilstand. Du taster bare ok til boksen, og så snart du føler at
nu er windows færdig med at starte op, beder du windows om at genstarte.
mvh
Kurt

Fra : BOH

Dato : 15-01-04 22:58

Erik Jakobsen wrote:
> [...]
> det går så hurtigt, at jeg ikke kan se, hvad der står. Derefter
> starter maskinen forfra igen. Sådan fortsætter den i denne cyclus.

Hvor langt den når gør du ikke helt klart. Ser du XP-logoet, eller ikke?

Kan du starte i safe mode? (tryk F8 lige når bios tekst forsvinder)

--
Mvh Morten

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 16-01-04 08:35

Hej.

Tak til jer alle, der har bidraget med råd og vejledning.

Jeg har prøvet md F8, og reparer, men jeg måtte installere om igen, og
nu kører det.

mvh, Erik.