MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
brugerkonti
Fra : RuneStone

Dato : 15-01-04 15:10

lige nu har jeg 4 konti på min PC
Administration

Fra : RuneStone

Dato : 15-01-04 15:16

> lige nu har jeg 4 konti på min PC
> Administration

Den blev lige sendt alt for hurtig !!
men altså lige nu har jeg
Administration (com.admin)
Rune Thougaard (com admin)
ASP.NET Machine (begrænset konto)
Gæst (Ikke aktiveret)

Kan jeg ikke slette nogle af dem, jeg skal bare bruge en Administration
konto uden kode eller noget som helst...
Hvordan gør jeg det?

mvh. Rune Thougaard

Fra : kms

Dato : 15-01-04 15:39

Brug Powertoys , Tweak

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Der kan du slå dem du ikke bruger fra.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-01-04 23:31

Nej.
Hvis du fjerner ASP.NET kan du ikke bruge det og du har vel
installeret det for at bruge det, ikke?
Du bør af sikkerhedsgrunde ikke køre med Administrator kontoen hele
tiden. Husk på at hvad du har ret til at gøre har en eventuel virus du
måtte få, også ret til. Derfor er det bedre at køre med den lidt
mindre superbruger konto med Administrator rettigheder og kun bruge
Administrations kontoen når det det virkelig er nødvendigt, såsom når
en virus (eller andet) har ødelagt din anden konto.

Brug eventuelt TweakUI til automatisk at starte "Rune Thougaard"
kontoen.

Fra : RuneStone

Dato : 16-01-04 16:02

> Brug eventuelt TweakUI til automatisk at starte "Rune Thougaard"
> kontoen.

Findes der ikke et andet program som kan de samme ting som TweakUI ?
Jeg kan nemlig ikke lige få mit til at virke, og så bryder jeg mig heller
ikke om det.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-01-04 16:16

RuneStone skrev:

> Findes der ikke et andet program som kan de samme ting som TweakUI ?

Start > Kør: control userpasswords2

Madsen.