MS Windows
briani 27239
Win XP pro, USB dimser og manglende drev b~
Fra : Lars

Dato : 15-01-04 14:02

Hej!

En maskine med frisk installeret XP pro, og helt up to date med windows
update. Maskinen er monteret med 6 usb 2 porte på MB.
Via login script mountes 7 drev, forskellige drev bogstaver og ikke i række
følge + 1 mere som "personlig mappe".
Dette fungerer ganske udemærket.

Men ved i sættelse (i en tilfældig usb port) af en kortlæser (Cypress et
eller andet USB 1,1) med 2 slots (som giver 2 ekstra drev) mountes kun 1 !
ingen kort er isat i læseren. På en win2k giver den 2 nye drev. Hvis man
tilslutter yderligere USB enheder bliver drivere startet og enheden fungerer
fint - men de bliver ikke tildelt et drev bogstav. Har prøvet at ændre
rækkefølgen (at tilslutte usb enhederne på), men det giver samme resultat,
der kan kun mountes 1! usb enhed og kun 1 drev......
En lille note. Det første drev bogstav som er ledigt er G, det næste som er
ledigt er K, men i nogle og kun nogle tilfælde forsøger Windows at
"overskrive" drev I til USB dimsen. Hvilket giver et resultat at
nerværksdrevet forsvinder fra maskinen. Burde den ikke bare vælge det næste
`ledige drev bogstav ?

Jeg har forsøgt at sætte farten ned på USB portene via bios, samme resultat.
Alle de benyttede USB enheder er USB 1,1 og benytter "USB mass storage"
standard driveren.........

Er der nogle derude med et fif eller har oplevet det samme ? - jeg har
prøvet på Google & Technet, men har intet fundet :(

Hardware:
Intel D875PBZ MB, P4 2,8, 2*160 gb Maxtor serial ATA diske, Ide LG DVD-drev,
Ide LG cd-r drev,Soundblaster audio, 2*512 DDR ram, Matrox Perhelia 256 MB.

/Lars
"The day Microsoft makes a product that does not suck will be the day they
start making vacuum cleaners."

Fra : PS

Dato : 15-01-04 14:31

Lars wrote:

> der kan kun mountes 1! usb enhed og kun 1 drev......

Bare lige sådn af nysgerrighed... virker begge kortlæsere så på det ene
drev?

Fra : Lars

Dato : 15-01-04 14:56

Hej Ps.

"PS" <peteringenspamtak@stadigingenspamsepstrupnet.dk> wrote in message
> Bare lige sådn af nysgerrighed... virker begge kortlæsere så på det ene
> drev?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nopes :(

Men jeg har netop prøvet at frigøre 2 drev bogstaver lige efter hinanden, G
& H, så snurrer den kortlæser som den skal, Men hvis man så tilslutter en
enhed, bliver den kværnet oveni netværks drevet I *grrrr* - og endnu en
enhed bliver slet ikke tildelt et drev bogstav, men driveren bliver startet.

Desuden har jeg netop Bios opgradet til nyeste ver., men det udviklede sig
lidt, for hvis man mounter 2 drev med læseren og herefter kobler den fra, så
de 2 drev bogstaver er ledige, så vil ingen af de "enkelt drevs" enheder
køre på de 2 frigivede drevbogstaver.............Æv........Jeg fatter det
virkelig ikke............endu mere æv......

/Lars
"Girls and sex, can't beat binary and hex"

Fra : Sander

Dato : 15-01-04 18:48

Tror ikke jeg kan hjælpe, men kunne det ikke lade sig
gøre at flytte netværksdrevet længere hen i alfabetet så
du får to ledige drevbogstaver lige efter hinanden.
Sander.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-01-04 20:06

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Tror ikke jeg kan hjælpe, men kunne det ikke lade sig
> gøre at flytte netværksdrevet længere hen i alfabetet så
> du får to ledige drevbogstaver lige efter hinanden.
> Sander.

Hej
Nu er jeg ikke expert på XP men hvem er det men i gamle dage skulle man
i sin autoexec.bat udvidde antal af drev for at montere cd brænder, måske
noget lignende er tilfældet her - experter kom frem.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Lars

Dato : 16-01-04 09:48

Hej Paul

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> [...]
> i sin autoexec.bat udvidde antal af drev for at montere cd brænder, måske
> noget lignende er tilfældet her - experter kom frem.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja, i de "gode gamle dage" havde man lastdrive kommandoen (jeg regner med
det er den du mener ?), jeg har dog ikke set den i XP, og jeg tror ærlig
talt at den er afgået med døden, taget i betragning af hvor meget ram der er
i nyere pc´er. Jeg vil dog forsøge at se efter det.

/Lars
"Assumption is the Mother of all Fuckups!!"

Fra : Lars

Dato : 16-01-04 09:45

Hej!
"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> wrote in message
> Tror ikke jeg kan hjælpe, men kunne det ikke lade sig
> gøre at flytte netværksdrevet længere hen i alfabetet så
> du får to ledige drevbogstaver lige efter hinanden.
> Sander.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Har prøvet, se mit svar til PS.

/Lars
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 17:11

> [...]
>
> Er der nogle derude med et fif eller har oplevet det samme ? - jeg har
> prøvet på Google & Technet, men har intet fundet :(

Hej lars

Jeg har lige haft et lignende problem.
Du kan vente med at sætte din USB enhed i indtil du er logget på netværket.,
Det er den lette model

Men ellers kan du højreklikke på denne Computer- Vælg Administrer--
Diskhåndtering
Her kan du give nogen af dine enheder nye Drevbetegnelser...
som ligger efter dine netværksdrev som allokeres med loginscript..
Det løste mit problem..
mvh
Preben Larsen

Fra : Lars

Dato : 19-01-04 08:59

Hej Preben.

"Preben Larsen" <oz2boh(AT)vestnet.dk> wrote in message
> Du kan vente med at sætte din USB enhed i indtil du er logget på
netværket.,
> Det er den lette model
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det er den måde jeg gør det, men tak for tippet Alle input er velkomne.

> [...]
> Her kan du give nogen af dine enheder nye Drevbetegnelser...
> som ligger efter dine netværksdrev som allokeres med loginscript..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det vil jeg forsøge, den version er ikke forsøgt.

/Lars
"My problem is I don't think straight until I've had
my morning cups of coffee..."

Fra : Lars

Dato : 19-01-04 15:41

Hej igen :)
> [...]
> Her kan du give nogen af dine enheder nye Drevbetegnelser...
> som ligger efter dine netværksdrev som allokeres med loginscript..
Hej Preben!

Efter lidt fumleri lykkedes det - ENDELIG!!!!
Jeg takker og bukker. Mit "fumleri" skyldtes at man ikke kunne flytte drev
bogstavet på kortlæseren før der var isat en medie *grrrr* - det tog lidt
tid (at regne ud), men så snurrede det også.

Og pænt 73 - oz1zzt.
qrv @ 145.225 FM.

/Lars