MS Windows
briani 27239
Lydoptager
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 14-01-04 21:55

Kære NG
Jeg bruger Windows 2000 og ja det har før været ret enkel at lave en lydfil,
men nu kan jeg ikke få nogen lyd frem.
Jeg har mikrofon (stikket) i lydkortet og lydoptageren er på skærmen, når
jeg så begynder min indtaling sker der ikke noget. Jeg har prøvet at gemme
lydfilen, men der er ingen lyd på.
Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig ? Hvad har jeg glemt??

På forhånd mange tak.
Tak for de gode svar jeg før har fået ad denne vej!!

Venlig hilsen
Ingrid

Fra : Dennis Lange

Dato : 14-01-04 21:53

Ingrid Bitsch skrev:
> [...]
> at gemme lydfilen, men der er ingen lyd på.
> Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig ? Hvad har jeg glemt??

I playcontrol (dobbeltklilk på højttaleren ved siden af uret)
Indstillinger>egenskaber>indspilning er der da hakket af i mikrofon?
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Mads M

Dato : 15-01-04 00:34

On Wed, 14 Jan 2004 21:53:04 +0100, "Dennis Lange"
<dblng3@hotmail.com> wrote:

>I playcontrol (dobbeltklilk på højttaleren ved siden af uret)
>Indstillinger>egenskaber>indspilning er der da hakket af i mikrofon?

Hvis der er flueben ved mikrofon i "Play Control"
så skal det fjernes da det flueben slår mikrofonen fra.

Du skal desuden videre ind i menuen
Indstillinger>Egenskaber>Indspilning
og tjekke om der er flueben ved mikrofonen der,
for ellers får du lyd igennem uden at kunne optage
den.

mvh Mads

Fra : Dennis Lange

Dato : 15-01-04 17:01

Mads M skrev:

> Du skal desuden videre ind i menuen
> Indstillinger>Egenskaber>Indspilning
> og tjekke om der er flueben ved mikrofonen der,
> for ellers får du lyd igennem uden at kunne optage
> den.

Min kære Mads. Hvorvidt synes du der er forskel på det du og jeg har
skrevet?
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Sander

Dato : 15-01-04 18:56

Har været ude for et lign. problem da jeg havde installeret
den originale software til mit soundblaster lydkort, der skulle
jeg ind i Creative Mixer for at aktivere microfonen som indspilnings
enhed.

Sander