MS Windows
briani 27239
Hvilken windows
Fra : Harald

Dato : 14-01-04 17:52

Hej

1. Hvilken windows er mest stabil, windows 2000 eller XP ?
2. Hvis man skal købe ny maskine i dag og den _kun_ skal bruges til kontor
arbejde i netværk skal man så gå efter 2000 eller XP?

Mvh
HK

Fra : Leony

Dato : 14-01-04 17:58

In news:400573a4$0$27464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Harald <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> typed:

> 1. Hvilken windows er mest stabil, windows 2000 eller XP ?

Umiddelbart vil jeg ikke mene at der er nogen forskel i stabiliteten.

> 2. Hvis man skal købe ny maskine i dag og den _kun_ skal bruges til
> kontor arbejde i netværk skal man så gå efter 2000 eller XP?

Køb den billigste eller den du synes bedst om.
Igen vil jeg ikke mene at du mærker nogen forskel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 18:16

In article <400573a4$0$27464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, news10@-
REMOVE-THIS-kroning.dk says...

> 1. Hvilken windows er mest stabil, windows 2000 eller XP ?

Der er ingen vinder.

> 2. Hvis man skal købe ny maskine i dag og den _kun_ skal bruges til kontor
> arbejde i netværk skal man så gå efter 2000 eller XP?

2000 eller XP Pro. XP Home egner sig ikke til brug i netværk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 14-01-04 19:16

> [klip]

> 2000 eller XP Pro. XP Home egner sig ikke til brug i netværk.

Jeg er enig med Jesper. Det er en diskussion, der tit er oppe, hvorvidt XP
eller 2000 er bedst/mest stabilt. Som regel plejer det at ende med en masse
påstande, og konklussionen må altid blive at det kommer an på ens behov (og
også ens specifikke hardware).

Men til netværksbrug er det helt sikkert en Pro-udgave du skal have fat i,
såfremt du vælger XP

/NRB

Fra : Harald

Dato : 14-01-04 19:34

"Niels Rune Brandt" <nielsrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også ens specifikke hardware).
>
> Men til netværksbrug er det helt sikkert en Pro-udgave du skal have fat i,

Hvis hvis der ikke er den store forskel og de begge opfylder ens behov så
bør man vel vælge XP da det er den nyeste model?

Mvh
HK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 20:11

In article <40058b83$0$27399$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, news10@-
REMOVE-THIS-kroning.dk says...

> Hvis hvis der ikke er den store forskel og de begge opfylder ens behov så
> bør man vel vælge XP da det er den nyeste model?

Bare fordi det er nyt er det ikke nødvendigvis godt. Læs det nederste
af det indlæg jeg linker til her:

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 15-01-04 11:30

> 2000 eller XP Pro. XP Home egner sig ikke til brug i netværk.

Betyder det virkelig, at to maskiner i et privat hjem ikke kan arbejde
sammen i et lille netværk,
når styresystemet i bare én af dem er Windows XP Home?
Begge maskiner skulle via en router kobles op imod TDC ADSL.
Jeg har ellers forstået, at det ikke burde være noget problem. Den ene
maskine er ny med Windows XP Home,
mens den anden er et par år gammel og forsynet med Windows 98 SE.
Det er jo lidt halvdyrt at skulle ud på markedet for at købe prof-versioner
til privat brug.

Hans-Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-01-04 11:33

On Thu, 15 Jan 2004 11:30:11 +0100, "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@FJERNES.paradis.dk> wrote:

>Betyder det virkelig, at to maskiner i et privat hjem ikke kan arbejde
>sammen i et lille netværk,
>når styresystemet i bare én af dem er Windows XP Home?

Nej, det betyder det ikke. Der menes antagelig større og mere
avancerede netværk.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Karsten

Dato : 15-01-04 12:00

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNES.paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammen i et lille netværk,
> når styresystemet i bare én af dem er Windows XP Home?

Det skulle nu ikke være nogen problem, for her hos mig virker det, jeg
bruger Windows Me og Xp home, koblet sammen igennem en switch.

prøv at læse følgende.

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=419

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 15-01-04 12:12

"Karsten" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Det skulle nu ikke være nogen problem, for her hos mig virker det, jeg
bruger Windows Me og Xp home, koblet sammen igennem en switch.

Mange tak til Peter Loumann og Karsten for svarene.
Faktisk har man i vores lokale TDC-butik fået nogenlunde de samme
oplysninger,
men det er nu også rart at læse lidt om andres erfaringer.

Hans-Jørgen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-01-04 12:17

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> Den ene
> maskine er ny med Windows XP Home,
> mens den anden er et par år gammel og forsynet med Windows 98 SE.

....nøjagtig sådan et netværk har jeg hér...
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-04 13:07

In article <40066bba$0$29327$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
sindholt@FJERNES.paradis.dk says...

> Betyder det virkelig, at to maskiner i et privat hjem ikke kan arbejde
> sammen i et lille netværk,

Nej. XP Home har netværkssupport, men det er ikke egnet til brug i
netværk.

XP Home kan feks ikke logge på en domain-controller, men det kan jeg så
se at du heller ikke har brug for

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 15-01-04 14:09

> In article <40066bba$0$29327$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> sindholt@FJERNES.paradis.dk says...
>
> XP Home kan feks ikke logge på en domain-controller, men det kan jeg så
> se at du heller ikke har brug for

Nej, lige præcis --- det hele er såmænd så enkelt. Vi skal i vores familie
bare kunne bruge
systemerne, som vi nu engang har her på matriklen.
Mange tak for informationen og hjælpen.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk