MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
For lidt hukommelse?
Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-01-04 20:33

Hej alle!

Jeg håber en her kan hjælpe mig.

Jeg har fået fat i et notations program - Sibelius - som jeg har prøvet at
installere.
Men når jeg starter installationen, kommer beskeden (i en dosprompt) at
'Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen'. Hvad kan dette
skyldes? Jeg har en Pentium 4 2,4 GhZ, samt 512 MB RAM.

Mvh.
Rasmus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-04 21:26

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>'Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen'. Hvad kan dette
>skyldes? Jeg har en Pentium 4 2,4 GhZ, samt 512 MB RAM.

Det må dreje sig om et DOS-program. Højreklik på programmet, vælg
egenskaber og leg lidt med indstillingerne for hukommelse.

Formentlig skal programmet bare tildeles lidt XMS.

<mlr>

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-01-04 21:34

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> Det må dreje sig om et DOS-program. Højreklik på programmet, vælg
> egenskaber og leg lidt med indstillingerne for hukommelse.
>
> Formentlig skal programmet bare tildeles lidt XMS.
>
> <mlr>

Hvor meget XMS kan du anbefale, kan det være farligt at tildele for meget?

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-01-04 21:37

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> at

> Hvor meget XMS kan du anbefale, kan det være farligt at tildele for meget?

Jeg kan iøvrigt tilføje at det er et Windows Program (ret nyt), som launches
via dos, mærkeligt nok

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-01-04 21:44

> [...]
at
> dette

> Jeg kan iøvrigt tilføje at det er et Windows Program (ret nyt), som

(undskyld jeg svarer i flere omgange)

jeg tror der er noget med selve filen, når jeg prøver at ændre visse
indstillinger snakker den om "nægtet adgang"

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-04 22:27

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> wrote:

>(undskyld jeg svarer i flere omgange)

Det går nok

>jeg tror der er noget med selve filen, når jeg prøver at ændre visse
>indstillinger snakker den om "nægtet adgang"

Er det din egen maskine ? Eller rettere er du administrator eller
superbruger på maskinen, det ku' godt lyde som om du ikke har ret til
at installere programmer ?!?!

<mlr>

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-01-04 13:41

> Er det din egen maskine ? Eller rettere er du administrator eller
> superbruger på maskinen, det ku' godt lyde som om du ikke har ret til
> at installere programmer ?!?!

jeg er administrator, så det er også derfor det undrer mig lidt...

Mvh
Rasmus

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-01-04 17:01

> [...]
>
> Er det din egen maskine ? Eller rettere er du administrator eller
> superbruger på maskinen, det ku' godt lyde som om du ikke har ret til

Så er problemet løst, skyldes nogle fejl med cd'en som jeg har rettet.

Mvh.
Rasmus