MS Windows
briani 27239
Nyt WIN XP pro!?
Fra : rasmus.bang

Dato : 13-01-04 19:53

Hej

Hvad er den billigste måde at få et nyt windows XP PRO (gerne UK) på? - Det
skal kunne installeres på mindst tre computere. Så på nettet at når man
købte 1 MS office 2003 licens kunne den bruges på 3 computere, gælder det
også med XP-licensen?
En mulighed var selvfølgelig også studielicensen, men det er vel en meget
skrabet model ikk? - i så fald kan den vel heller ikke køres på 3
computere...

MVH
R/

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-01-04 20:09

Der findes mig bekendt ikke skrabede modeller af Windows XP - bortset fra
Home, selvfølgelig.

Studieversionerne af **Office 2003** må/kan installeres på tre computere.
Mon det er det samme for WXP?

/jj

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-01-04 20:30

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Home, selvfølgelig.
>
> Studieversionerne af **Office 2003** må/kan installeres på tre computere.

Hej Rasmus og Jens
Hvor finder i der står noget om at Office studiversion må installeres på
mere end en PC, hos MS står der at man får rabat fordi der ikke er support
og brugermanualer med samt at programmet ikke må bruges når man stopper med
at studere. http://www.microsoft.com/danmark/license/student/
For OS er reglerne ikke til at misforstå en nøgen PC
http://www.microsoft.com/danmark/license/os/license_os.asp
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : rasmus.bang

Dato : 13-01-04 20:31

"> Der findes mig bekendt ikke skrabede modeller af Windows XP - bortset fra
> Home, selvfølgelig.

Med skrabede version mente jeg, at der var begrænsede muligheder for
udnyttelsen, dvs. f.eks. har jeg forstået det sådan, at studielicensen ikke
berretiger til opdatering.

> Studieversionerne af **Office 2003** må/kan installeres på tre computere.
> Mon det er det samme for WXP?
Ja, det var netop spørgsmålet...

Fra : Søren Blom

Dato : 13-01-04 22:06

> [...]
>
> Med skrabede version mente jeg, at der var begrænsede muligheder for
> udnyttelsen, dvs. f.eks. har jeg forstået det sådan, at studielicensen

Der er ikke forskel på selve softwaren når man køber en studielicens kontra
alm. licens, det er kun support og manuel der mangler, selv softwaren er den
samme som på alm. licens med samme opdaterings mulighederne osv. det er kun
support og manual der mangler.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Leony

Dato : 14-01-04 11:36

In news:59XMb.4619$T67.1096@news.get2net.dk,
rasmus.bang <rasmus.bang@tele2adsl.dk> typed:

> Hvad er den billigste måde at få et nyt windows XP PRO (gerne UK) på?

Ztech sælger OEM XP med en mus (ved ikke om de har den på engelsk).
Ellers så er der studieversionen, som du selv er inde på (hvis du er
berettiget til sådan en).

> Så på nettet at
> når man købte 1 MS office 2003 licens kunne den bruges på 3
> computere, gælder det også med XP-licensen?

Du skal købe 3x Windows XP for at bruge den på 3 computere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/