MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerne Linux RH?
Fra : Per Jensen

Dato : 13-01-04 17:19

Jeg har Linux Red Hat installeret på min maskines sekundære HD. Denne disk
vil jeg gerne skifte ud, men da jeg fjerner den vil maskinen ikke boote.
Sort skærm med teksten LI kørende ude til venstre. Jeg har forsøgt at
kopiere partitionen over på den nye disk via Patition Magic, men det virker
ikke.
Jeg har haft mulighed for at starte Linux eller Windows XP i begyndelsen og
det er åbenbart det den brokker sig over, når jeg starter op uden Linux
delen.

Nogen forslag?

Per

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-04 17:28

On Tue, 13 Jan 2004 17:18:40 +0100, "Per Jensen"
<elpede555@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det er åbenbart det den brokker sig over, når jeg starter op uden Linux

Hvis du starter på en dos diskette og så skriver fdisk /mbr så virker
det.
Ellers kan du starte på en win2k eller XP og skrive bootfix (eller er
det fixboot det kan jeg ikke lige huske)

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Edmund

Dato : 13-01-04 17:32

Martin Schultz skrev:

> Hvis du starter på en dos diskette og så skriver fdisk /mbr så virker
> det.
> Ellers kan du starte på en win2k eller XP og skrive bootfix (eller er
> det fixboot det kan jeg ikke lige huske)

Fixboot i genoprettelseskonsol
--
Mvh Edmund

Fra : Per Jensen

Dato : 13-01-04 21:32

fdisk /mbr var lige hvad der skulle til.......TAK FOR HJÆLPEN!