MS Windows
briani 27239
USB og Compaq pc
Fra : Bruno Sørensen

Dato : 12-01-04 21:35

Hejsa

Jeg har et problem med min Compaq 7000 serien pc'er og min HP 7110 printer,
som jeg tilslutter via USB porten. Maskinen er installeret med Win XP DK med
service pack 1, samt alle opdatering.

Problemet er at jeg har installeret printeren, som de skriver fra HP. Først
har jeg installeret driveren derefter genstartet maskinen og tilsluttet
printeren. Det virkede som det skulle, den fandt printeren efter opstart, og
den kunne printe ud, perfekt. Jeg slukker maskinen og vil tænde den næste
dag, under opstart kommer den og siger den har fundet en USB devise, og lidt
efter kommer den og siger at denne enhed er ukendt. Jeg prøver at slette den
ukendte enhed inde i enhedshåndteringen, derefter scanner efter ny hardware.
Den kommer tilbage med samme fejl, med at det er en ukendt enhed og ikke min
HP 7110 printer. Jeg har også prøvet at tage stikket på printeren ud, og
sætte det i igen , den kommer med samme fejl.
Er der nogle der ved hvad man kan gøre ??

Mvh. Bruno Sørensen

Fra : Dieter Lauff

Dato : 12-01-04 22:56

> [...]
> sætte det i igen , den kommer med samme fejl.
> Er der nogle der ved hvad man kan gøre ??

Jeg har nok prøvet at installere over 100 HP-printere (forskellige
modeller), hvoraf der
har været problemer med en hel del af USB-modellerne. (Og HP´s printere er
ikke værre
end andre firmaers). I dit tilfælde, hvor du har fulgt
installationsvejledningen vil
jeg råde dig til at kontakte HP´s support på 70202845. Der sidder nogen
meget
venlige og dygtige mennesker, som kan komme med gode råd, som man ikke
tænker
på I første omgang. (F. eks. havde flere af modellerne netop dit problem,
hvis man
installerede printeren mens et antivirusprogram var aktivt)
mvh
Dieter