MS Windows
briani 27239
file permissions - security
Fra : Osten

Dato : 11-01-04 23:13

Hvordan ændrer jeg filepermissions for en fil/folder?
Jeg ved egentlig godt hvordan, men jeg får ikke vist fanebladet med
Security -> (nr. 2 billede midt på siden):
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/itpro/managing/filesharing.asp
(jeg har kun 'general, costumize og sharing' for en folder)
Hvordan kan jeg fået det slået til?
Mvh Jan

Fra : Snuden

Dato : 12-01-04 04:36

On Sun, 11 Jan 2004 23:13:20 +0100, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

> [...]
>http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/itpro/managing/filesharing.asp
>(jeg har kun 'general, costumize og sharing' for en folder)

Forudsat du kører NTFS - slå simpel fildeling fra: Start => Settings
=> Control panel => Folder settings => fanebladet View => fjern
checkmærke fra "Use simple file sharing" (nederste punkt)

Dette på en engelsk XP'er. I den danske er det vist øverste punkt
(Brug simpel fildeling)
--
Snuden

Fra : Osten

Dato : 12-01-04 17:21

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> => Control panel => Folder settings => fanebladet View => fjern
> checkmærke fra "Use simple file sharing" (nederste punkt)

Tak skal du have.