MS Windows
briani 27239
Ny XP installation
Fra : Bent E.

Dato : 11-01-04 15:14

Jeg kører W98se.
Jeg vover ikke at opgradere til XP, men vil installere
XP rent, og beholde W98se. I hvert fald indtil videre.
Jeg har 2 harddiske. På nr.1 ligger W98se på drev C:.
Der er endvidere de logiske drev E: og F: og G:.

På disk 2 er første partition D: (primær) (3GB) og tom.
Der er endvidere de logiske drev H: og I:.
Er det muligt at installere XP på D: ?, eller SKAL det
være på disk 1?.
Hvis ja, skal/kan jeg så vælge FAT32 eller NTFS ?.

Efterfølgende har jeg tænkt mig at installere BootMagic.

Mvh
Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-01-04 16:24

Du kan sagtens installere på D:.
Husk at WIN98 ikke kan se NTFS drev.
WIN XP opretter automatisk en dual boot for dig. Ingen årsag til
bootmagic.

Fra : John R. Mortensen

Dato : 11-01-04 16:27

"Bent E." <elnef@XYZdsa-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være på disk 1?.
> Hvis ja, skal/kan jeg så vælge FAT32 eller NTFS ?.
>
> Efterfølgende har jeg tænkt mig at installere BootMagic.

Der er ingen problemer med at installere WinXP på dit D:drev.

Hvis du ikke har behov for at nå filer under WinXp fra din Win98
installation så bør du vælge NTFS til din installation af WinXP.

Når du vælger at installere WinXP, så vil du efter en vellykket installation
have mulighed for at vælge om du vil starte med Win98 el. WinXp. Du behøver
altså ikke at installere BootMagic.

Mvh.

John R. Mortensen

Old friends is always best,
'less you can catch a new one that's fit to make an old one out of.

Fra : Mads M

Dato : 11-01-04 16:34

wrote:

> [...]
>Der er endvidere de logiske drev H: og I:.
>Er det muligt at installere XP på D: ?, eller SKAL det

Du bestemmer selv hvor du vil placere XP

Jeg har lige gjort det samme som du vil til, altså køre
Windows 98 SE på C drevet.
Jeg har to harddiske og XP ligger på E drevet som
er den andan partition på den primære disk, men jeg
kunne sagtens have lagt XP på D drevet.

>Hvis ja, skal/kan jeg så vælge FAT32 eller NTFS ?.

Jeg kører FAT32 over hele linien. NTFS er en smule mere
sikkert, men FAT32 er en anelse hurtigere.

>Efterfølgende har jeg tænkt mig at installere BootMagic.

Til hvad ? XP laver selv en multiboot menu hvor du
kan vælge mellem Windows 98 og XP

mvh Mads

Fra : Olesen

Dato : 11-01-04 16:39

"Mads M" <mads@dont.spam.me> skrev i en meddelelse

> Jeg kører FAT32 over hele linien. NTFS er en smule mere
> sikkert, men FAT32 er en anelse hurtigere.

Kan FAT32 bruges, hvis man arbejder med meget store videosekvenser ?

Fra : Edmund

Dato : 11-01-04 16:59

Olesen skrev:

> Kan FAT32 bruges, hvis man arbejder med meget store videosekvenser ?

Ja, f.eks med www.virtualdub.org som selv deler filerne i 2GB, men det
er selvfølgelig nemmere med ntfs hvor man kan lave filer der er større
end 4GB
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-01-04 16:59

Det kommer an på hvor stor 'meget store' er.

Fra : Bent E.

Dato : 12-01-04 14:42

> [...]
> sikkert, men FAT32 er en anelse hurtigere.

> Til hvad ? XP laver selv en multiboot menu hvor du

Tak for jeres svar, det er dejligt at det tilsyneladende er
nemmere end jeg havde forestillet mig.

Mvh
Bent E.

Fra : Pico

Dato : 12-01-04 23:52

Bent E. wrote:

> Tak for jeres svar, det er dejligt at det tilsyneladende er
> nemmere end jeg havde forestillet mig.

Lige en tilføjelse, du skriver at D er på 3 GB, det kan du godt installere
XP på, men det vare ikke ret længe før det er for lidt. Jeg vil anbefale
dig at ændre D til f. eks. 7 GB så du har plads nok til XP.
Pico

Fra : Bent E.

Dato : 13-01-04 14:41

> [...]
anbefale
> dig at ændre D til f. eks. 7 GB så du har plads nok til XP.

Tak for tilføjelsen Pico, nu er det sådan at jeg har tænkt mig at kun XP
skal ligge på D:
Hvad der kommer til af div. programmer og data med tiden lægger jeg
på en anden partition.
Er det så ikke OK med de 3 GB. ?

Mvh
Bent E.