MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genvej til nedlukning af XP ???
Fra : ½BlindMan

Dato : 11-01-04 13:35

Halløjsa .......

Jeg savner en genvej til lukning af Win XP, denne må kunne lægges ud på
skrivebordet
istedet for at skulle ind under "start"-menuen o.s.v ...

Er der nogle der ved hvor denne findes og om en sådan genvej findes ???

½BlindMan

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 14:54

findes der vist ikke direkte, men download programmet shutdown, det kan
klare den...

Fra : ½BlindMan

Dato : 11-01-04 14:57

Halløjsa igen ...

Og denne shutdown, finder jeg hvorhenne ?

pft.

½BlindMan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-04 14:59

"½BlindMan" <umulig@finde.dk> wrote:

>Jeg savner en genvej til lukning af Win XP, denne må kunne lægges ud på
>skrivebordet
>istedet for at skulle ind under "start"-menuen o.s.v ...

Du kan jo lave en genvej til 'shutdown'.

Du kan starte med at 'lege' lidt med programmet på en kommandolinie så
du får overblik de nødvendige parametre.

<mlr>

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-01-04 15:12

> [...]
> istedet for at skulle ind under "start"-menuen o.s.v ...
>
> Er der nogle der ved hvor denne findes og om en sådan genvej findes ???

Opret en genvej med destination:
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 00

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : ½BlindMan

Dato : 11-01-04 15:32

Ok, er prøver .. Det virker ..MEN efter nedlukningen kommer beskeden
"Du kan nu slukke for computeren"
hvilket jo ikke er meningen ved et ATX bundkort.
Ellers andre ideer ??

½BlindMan

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-01-04 15:44

> [...]
> "Du kan nu slukke for computeren"
> hvilket jo ikke er meningen ved et ATX bundkort.

Sært nok - hos mig slukker strømforsyningen osse helt ned efter
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 00

Læs nederste afsnit på
http://lists.isb.sdnpk.org/pipermail/comp-list/2003-April/002043.html

Læs nederste afsnit på
http://www.itpro.no/sections.php?op=viewarticle&artid=111

Hvad skal man tro??

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-04 17:31

> [...]

>"Du kan nu slukke for computeren"
>hvilket jo ikke er meningen ved et ATX bundkort.

Shutdown er løsningen....

At maskinen så ikke slukker strømforsyningen er en helt anden sag -
Det skyldes du ikke har aktiveret strømstyring, enten i BIOS eller i
windows kontrolpanelet.

<mlr>

Fra : ½BlindMan

Dato : 11-01-04 19:13

Hmm........ Har rodet lidt i begge dele, men resultatet blev at computeren
næsten var umulig at starte igen ..

Så hvor gøres det rigtigt henne ? Og hvad skal gøres ?

½BlindMan

Fra : Olsen

Dato : 11-01-04 19:59

Prøv denne:

C:\Shutdown\shutdown.exe -u

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Else Holm

Dato : 11-01-04 20:02

"½BlindMan" <umulig@finde.dk> skrev i en meddelelse
> Halløjsa .......
>
> Jeg savner en genvej til lukning af Win XP, denne må kunne lægges ud
> på skrivebordet

Jeg bruger genvejen ALT+F4 - dvs. jeg lukker først alle programmer
(som man vist skal/bør), men bruger så vidt muligt ikke musen, så ...

--
Else

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-01-04 20:52

½BlindMan wrote:
> Jeg savner en genvej til lukning af Win XP, denne må kunne lægges ud
> på skrivebordet
> istedet for at skulle ind under "start"-menuen o.s.v ...

Du kører med et ATXbundkort. Tryk på powerknappen og windows lukker
af sig selv.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 12-01-04 16:15

In news:4001a94b$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Henning Præstegaard <onkelhenning@virker.ikke> typed:

> Du kører med et ATXbundkort. Tryk på powerknappen og windows lukker
> af sig selv.

Kan du uddybe dette?
For det er vist ikke den helt rigtige måde at lukke Windows på, eller
misforstår jeg det du skriver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Edmund

Dato : 12-01-04 19:51

Leony skrev:

> Kan du uddybe dette?
> For det er vist ikke den helt rigtige måde at lukke Windows på, eller
> misforstår jeg det du skriver.

Jo, den er god nok, et kort tryk på powerknappen og windows lukker
normalt ned, ligesom start / luk / luk
Skal man lukke ned på den hårde måde skal knappen holdes inde i 3-5 sek.

Men strømstyring og bios skal vel sættes rigtigt op
Hvor ny bios/brundkort skal være ved jeg ikke.

--
Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 13-01-04 16:20

In news:btuqan$bcou7$1@ID-157131.news.uni-berlin.de,
Edmund <nospam@surfpost.dk> typed:

> Jo, den er god nok, et kort tryk på powerknappen og windows lukker
> normalt ned, ligesom start / luk / luk

Ja, den er sgu god nok.
Der kan man bare se, man lærer så længe man har lever.

> Men strømstyring og bios skal vel sættes rigtigt op
> Hvor ny bios/brundkort skal være ved jeg ikke.

Mit Abit BD7-Raid klarer det med standardinstillingerne.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-01-04 17:03

Edmund skrev:

> Jo, den er god nok, et kort tryk på powerknappen og windows lukker
> normalt ned, ligesom start / luk / luk

Det kommer helt an på hvad du stiller Power-knappen til inde i
Kontrolpanel > Strømstyring > Avanceret. Du kan vælge at Power-
knappen ikke skal gøre noget, at den skal spørge dig hvad du
ønsker at gøre, at den skal stille computeren i standby, eller
at den skal slukke computeren. Det samme kan du gøre med sleep-
knappen på tastaturet, hvis det er udstyret med sådan en knap.

Madsen.