MS Windows
briani 27239
Deling af mapper i XP med adgangskode
Fra : Lars Hastrup Anderse~

Dato : 10-01-04 19:14

Hej

Kan det ikke lade sig gøre at lave deling på en mappe i XP hvor man
skal bruge kode for at åbne den. Jeg har et lille netværk hvor jeg
gerne vil dele nogle mapper ud, men ikke alle brugere skulle kunne
komme ind i, uden de har en kode..

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 19:40

Lars Hastrup Andersen <lars.hastrup.andersen@mail.dk> skrev :

> [...]
>skal bruge kode for at åbne den. Jeg har et lille netværk hvor jeg
>gerne vil dele nogle mapper ud, men ikke alle brugere skulle kunne

Nej, ikke med password, men du kan give brugerne forskellige
rettigheder til mapper og filer.

Altså at bruger A har adang til nogle mapper og ikke andre, kan
læse nogle filer, men ikke skrive til dem f.eks.

Bruger B har så andre rettigheder osv.

Kræver at du kører med ntfs.

--
Knud

Fra : Lars Hastrup Anderse~

Dato : 10-01-04 19:55

On Sat, 10 Jan 2004 19:40:05 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
>
>Altså at bruger A har adang til nogle mapper og ikke andre, kan
>læse nogle filer, men ikke skrive til dem f.eks.

Som jeg forstår det er det forskellige rettigheder på samme computer.
Det jeg har brug for er deling af mapper på et lille netværk, hvor man
skal kunne et passowrd for at åbne den....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 20:06

> [...]

>Det jeg har brug for er deling af mapper på et lille netværk, hvor man
>skal kunne et passowrd for at åbne den....

Du opretter dem som brugere på den computer, de skal hente fra.

XP kan ikke noget med password, sikkerhed foregår på
brugerniveau.
--
Knud

Fra : Lars Hastrup Anderse~

Dato : 10-01-04 20:27

On Sat, 10 Jan 2004 20:06:07 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Du opretter dem som brugere på den computer, de skal hente fra.
>
>XP kan ikke noget med password, sikkerhed foregår på
>brugerniveau.

Hvordan tilslutter man sig på en computer hvor man er oprettet som
bruger på???

Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-01-04 22:47

Lars Hastrup Andersen wrote :

> Hvordan tilslutter man sig på en computer hvor man er oprettet som
> bruger på???

\\COMPUTERNAVN eller \\IP-ADRESSE

Du vil herefter blive spurgt om brugernavn og password, hvis det ikke
svarer til det du logger på med selv (så vidt jeg husker)

--
Jesper Stocholm