MS Windows
briani 27239
VIRUS NEDLUKNING
Fra : Roland Vogt

Dato : 10-01-04 15:47

Min Win XP Pro kommer med meddelelsen om NT SECUTRITY-ting lukker ned om 60
sekunder.

hvordan fjerner jeg det????????????

Fra : hcma

Dato : 10-01-04 16:08

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Min Win XP Pro kommer med meddelelsen om NT SECUTRITY-ting lukker ned om
60
> sekunder.
>
> hvordan fjerner jeg det????????????

Jeg tror det er LoveSan (MsBlast):
http://www.hcma.dk/blaster.htm
m v h
hc

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-01-04 16:24

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Min Win XP Pro kommer med meddelelsen om NT SECUTRITY-ting lukker ned om
> [...]
+++++++++
Hej.
Du kan fjerne den med det her tools
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html
Når den begynder at tælle ned, skriver du i kør boksen: "shutdown -a" det
stopper nedtællingen, så der er tid til at fjerne den.
Det er også bedst at du henter en opdatering på microsoft hjemmeside til
MSblaster.
Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 10-01-04 18:24

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Min Win XP Pro kommer med meddelelsen om NT SECUTRITY-ting lukker ned om
> [...]
Hej Roland!
Prøv at gå ind på www.112.dk der kan du hente et program der hedder
v112 og den kan fjerne den for det er sikkert w32 blaster virus du har fået
fat i. Men v112 kan fjerne den.

Venlig hilsen

Birgitte

Fra : dav

Dato : 12-01-04 19:33

Roland Vogt wrote:

> Min Win XP Pro kommer med meddelelsen om NT SECUTRITY-ting lukker ned om 60
> sekunder.
>
> hvordan fjerner jeg det????????????

Jeg har samme problem en gang i mellem - men kan ikke finde blaster
virusen. Det er opstået efter installation af ny harddisk og samme WinXP

En anden "sjov" op ting er hvis jeg vil åbne f.eks. msconfig eller
regedit - så lukker de pludselig af sig selv efter får sekunder.

Er der nogen der kender noget tilsvarende ?

Venlig hilsen

Jes

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-04 20:56

"dav" <davinci@REMOVEmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> regedit - så lukker de pludselig af sig selv efter får sekunder.
>
> Er der nogen der kender noget tilsvarende ?

Jep, jeg oplevede det på en pc, hvor jeg havde fjernet Blaster m.m. efter
alle kunstens regler. Alligevel blev den ved.
Besøgte så
grc.com/dcom
og brugte det pgl. program til at undersøge for åbne porte, så vidt jeg
husker port 135. Den meddelte, at pc.en var beskyttet, som den skulle være
osv, men alligevel kørte jeg programmet færdigt, hvorefte det hele fungerede
igen.
En nyinstalleret win xp uden de forskellige securitypacks får ofte blaster
m.m. første gang man er på nettet.
Den gjorde også som du forklarer - forhindrede adgang til regedit og
msconfig.
Hvis den lukker ned for dig, skal du under Start-kør skrive
shutdown - a
Det plejer at holde liv i dyret, så du kan få eksekveret programmet.

Kurt

Fra : dav

Dato : 13-01-04 22:15

> [...]
> shutdown - a
> Det plejer at holde liv i dyret, så du kan få eksekveret programmet.

Hej

Jeg fandt ud af at det var en Worm der hedder noget i retning af
"agobot" - Norton har vist et lidt anderledes navn for den.

Den var lidt svær da den havde sat mit virus program ud af spillet.

Venlig hilsen

Jes