Makro i word
Fra : Anders Winther

Dato : 28-01-04 16:30

Hej

Jeg vil gerne lave en makro i word som skal indsætte et excel dokument.

Dette er jo intet problem så længe jeg kender navnet på excel dokumentet.

Kan man ikke få den til at spørge på det filnavn ?

--
AW

Fra : Mads

Dato : 29-01-04 08:06

"Anders Winther" <aw@mountaindewFJERN.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dette er jo intet problem så længe jeg kender navnet på excel dokumentet.
>
> Kan man ikke få den til at spørge på det filnavn ?

Du kan bruge InputBox, den viser en lile dialogbos hvor man har mulighed for
at indtaste filens navn.
F.eks.:
FileToInsert = InputBox("Hvilket Excel fil ønsker du indsat?")

Eller IMHO lidt mere elegant med denne snip kode
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Name = "*.xls"
If .Display = -1 Then
FileToInsert = CurDir & "\" & .Name
Else
Exit Sub
End If
End With

Her bruger jeg Word Åbn en Fil dialogboks til at lokalisere filen.

Mvh Mads

Fra : Anders Winther

Dato : 29-01-04 18:57

> Du kan bruge InputBox, den viser en lile dialogbos hvor man har mulighed
for
> at indtaste filens navn.

Jeg fandt selv på denne:

Sub TT_InsertObject()
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Display
If .Name <> "" Then
NytNavn = .Name
End If
End With

If NytNavn <> "" Then
Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Excel.Sheet.8",
FileName:= _
NytNavn, LinkToFile:=True, DisplayAsIcon:=False
End If
End Sub

Men hvordan hvis jeg nu kun vil have en enkelt kolonne ?

--
AW