simpel trådløs netværk ?
Fra : Osvald

Dato : 05-02-04 17:47

Hej NG
jeg har en stationær pc med 2 netkort der er koblet til stofanet og en
bærebar der har et almindelig netkort og et trådløs netkort. Begge pc har
Windows XP
Normalt bruger jeg et netkabel mellem de to pc´r og lader XP dele
internetforbindelsen.
Kan jeg for rimelige penge skifte kablet ud med trådløs netværk så XP stadig
deler internet ?

Hvordan gør man ?

På forhånd tak

Erik

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 07-02-04 01:25

"Osvald" <osvald@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internetforbindelsen.
> Kan jeg for rimelige penge skifte kablet ud med trådløs netværk så XP

Sæt et trådløst netkort i din stationære og sæt kortet til at køre "Ad Hoc"
arkitektur, så vil den kunne fungere som access point. Det er dog ikke alle
trådløse kort der understøtter den funktion, men D-link laver i hvertfald et
der gør. Jeg bruger det selv: DWL-520+, desværre er det kun 22 MBpS, men de
nyere har nok også den funktion.
Og husk så lige at sætte din internet deling op til at bruge det trådløse
kort, samt at kigge lidt på sikkerhed (Mac-filtrering og kryptering)
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus