Win2000 netværk
Fra : J.L.Madsen

Dato : 05-02-04 16:38

Inden jeg går totalt ned på det her problem så hjælp!
Min win2000 pc er på et blandet netværk med win 98, win xp og nogle
Mac´s. Uanset hvad kan jeg ikke se de andre maskiner, og de andre kan
heller ikke se mig.Der logges ind med samme navn fra begge sider uden
password, og alle rettigheder er givet.Mapper er også delt. De kører
på samme arbejdsgruppe, det er kun win 2000 der ikke kan se/ses. Alle
andre kan se hinanden. Netwærket kører,for internet er ok. Protokoller
er:Klient prg til microsoft netværk,TCP/IP,Appel Talk (Mac Lan). Hvad
skal jeg gribe til, jeg er fortvivlet...
Mvh Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-02-04 17:18

On 5 Feb 2004 07:37:40 -0800, jlm@pre4press.dk (J.L.Madsen) wrote:

> [...]
>Mac´s. Uanset hvad kan jeg ikke se de andre maskiner, og de andre kan
>heller ikke se mig.Der logges ind med samme navn fra begge sider uden

Svjh kan der ikke logges på XP fra en anden PC uden password -
memdmindre man har ændret i standard-opsætningen.
Det gælder sikkert også på Win2000 - ?
Prøv evt. at oprette en bruger med password på Win2000/XP og log så
ind med denne bruger på 98.

> [...]
>er:Klient prg til microsoft netværk,TCP/IP,Appel Talk (Mac Lan). Hvad
>skal jeg gribe til, jeg er fortvivlet...

Kan de pinge hinanden med IP-adresse?
Kan de pinge hinanden med maskinnavn?

Hvis de kan det, er der ret stor sandsynligfhed for, at det er et
tilladelsesproblem - og så er denne side ret nyttig:
<url:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : J.L.Madsen

Dato : 06-02-04 11:42

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in message news:<2tq4205vr53b4d0pk0vrpprdqjmt6ul3d6@4ax.com>...

> [...]
>
> Hvis de kan det, er der ret stor sandsynligfhed for, at det er et
> tilladelsesproblem - og så er denne side ret nyttig:

Jeg kan ikke pinge win2000 fra de andre maskiner.
Jeg kan pinge mig selv, og jeg kan pinge de andre fra win2000 , alle med IP.
Med maskinnavn kan jeg ikke pinge fra win2000, men jeg kan pinge mig selv.
Hvad siger det dig?

Mvh
Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-02-04 19:40

On 6 Feb 2004 02:41:42 -0800, jlm@pre4press.dk (J.L.Madsen) wrote:

> [...]
>Med maskinnavn kan jeg ikke pinge fra win2000, men jeg kan pinge mig selv.

Et skud i tågen: At du har en Firewall af en slags (ZoneAlarm?) eller
Norton AntiVirus kørende. Prøv for en test at slå dem fra, hvis du
har.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : J.L.Madsen

Dato : 09-02-04 09:39

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in message news:<tmn7205he4pmqb9cpnk469de0sgk8sgdt1@4ax.com>...

> Et skud i tågen: At du har en Firewall af en slags (ZoneAlarm?) eller
> Norton AntiVirus kørende. Prøv for en test at slå dem fra, hvis du
> har.
>
> Good luck!

Det var sgu et godt skud. Jeg installerede netop pccillin i sidste
uge. Der var en firewall funktion slået til.
Tusind tak for hjælpen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-02-04 23:16

On 9 Feb 2004 00:39:12 -0800, jlm@pre4press.dk (J.L.Madsen) wrote:

>Det var sgu et godt skud. Jeg installerede netop pccillin i sidste
>uge. Der var en firewall funktion slået til.

Man hart vel lov at være heldig en gang imellem

>Tusind tak for hjælpen.

Velbekomme!

--
Jørn Andersen,