Danske Forhandlere der sælger ORiNOCO elle~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 05-02-04 15:29

Jeg søger en forhandler gerne i Danmark der sælger

ORiNOCO Wireless Gold Card 802.11b , skal være Guld udgaven da der skal
kunne sættes en extern antenne på.
eller
Cisco Aironet PCMCIA Card, Cisco Aironet 350 Series, men den udgave som
ingen antenne har så man har mulighed for at sætte en extern antenne på med
en pigtail.

Håber der er nogen der ved af en forhandler der sælger det og gerne de
tilhørnede pigtails også.

Da det er ret vigtigt til mit project at det er en af de modeller man kommer
i besiddelse af.

Og på forhånd tak.

Fra : Arne Keller

Dato : 05-02-04 19:47

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> tilhørnede pigtails også.
>
> Da det er ret vigtigt til mit project at det er en af de modeller man kommer

Jeg er ret sikker på at Ementor kan lever begge.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Peter

Dato : 05-02-04 19:51

Hej Kim

Prøve at kigge hos expansys.dk :

http://www.expansys.dk/other.asp?man=PROXI&cat=WIREL

Jeg leder dog selv efter alternative stedder. Hvis du finder nogen må du da
meget gerne poste dem i NGen.

mvh Peter

Fra : VIP

Dato : 06-02-04 09:40

Hej

Du kan være heldig at finde et AVAYA silvercard i Bilka, sammen med AP som
også indeholder et silvercard,
pris mellem 400 og 700 kr.
AVAYA og Orinoco er det samme produkt
Sølvkortet kan også udstyres med ekstern antenne, den sidder en lille "prop"
der skal fjernes
Sølvkortet, skulle ifølge http://thefilevault.org/wardriving/avayahack/
kunne firmware opgraderes til "gold"

www.dmtonline.dk sælger pigtals der passer på orinoco og avaya

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-02-04 20:08

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote:

>Sølvkortet, skulle ifølge http://thefilevault.org/wardriving/avayahack/
>kunne firmware opgraderes til "gold"

Nej, hvor har jeg ledt længe efter sådant et link, da jeg købte mit
Avaya for nogle uger siden. Alle de værktøjer, jeg fandt, kunne kun
bruges til at lave Orinocos Silver til Gold. Nu mangler jeg så bare at
finde ud af, hvorfor jeg ikke kan hente det flash-værktøj, han linker
til.

Men er der nogen, der ved, om man kan opdatere kortet i accesspointet
på samme måde og derefter på en eller anden måde få accesspointet til
at køre 128 bit (ikke at det gør den store forskel - det er jo kun ca.
dobbelt så sikkert som 64 bit).

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Arne Keller

Dato : 06-02-04 22:59

Allan Olesen wrote:

snip

> [...]
> på samme måde og derefter på en eller anden måde få accesspointet til
> at køre 128 bit (ikke at det gør den store forskel - det er jo kun ca.

Uanset hvilken firmware opgradering du skal lave på kortet i APen tager
du det ud og sætter i din PC.

Det nemmeste for ikke at ødelægge noget er at sætte dit nye "guld" kort
i APen og se om det bliver godkendt som guldkort. Herefter opgradere du
det andet.

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-02-04 16:49

Arne Keller <arne@kellernet.org> wrote:

>Uanset hvilken firmware opgradering du skal lave på kortet i APen tager
>du det ud og sætter i din PC.

Jaja, det er jeg fint med på.

Spørgsmålet gik mere på, om firmwaren i selve AP'et overhovedet ville
kunne bringes til at udnytte de nye krypteringsmuligheder på kortet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Arne Keller

Dato : 08-02-04 12:11

Allan Olesen wrote:

> Jaja, det er jeg fint med på.
>
> Spørgsmålet gik mere på, om firmwaren i selve AP'et overhovedet ville
> kunne bringes til at udnytte de nye krypteringsmuligheder på kortet.

Ja hvis du sætter et guldkort i et AP så kan du naturligvis anvende
dette korts muligheder.

Så vidt jeg ved skal man på RG1 anvende firmware fra AP500 for at få
guldkortet til at fungere, herved mister man router, firewall m.m.

RG1 bliver ikke betegnet som et AP og derfor er der en del
professionelle faciliteter som ikke er understøttet på dette "hjemme"
produkt.
Hvis man alene har brug for et AP kan man anvende et RG1 (som jo kan
skaffes billigt) og lave det om til et AP500 ved at ligge den firmware
på, det er så vidt jeg ved ikke supporterer men det fungerer.

Fra : Bear

Dato : 07-02-04 17:31

128 bit kryptering er ikke kun dobbelt så "sikkert" som 64 bit.
Jeg regner med du snakker om WEP kryptering (siden du nævner 64 bit), og her
taler vi om hhv. 104 og 40 bit til selve nøglen.

ved en 40 bit nøgle, er der således 2^40 = 1099511627776 forskellige mulige
nøgler.
ved en 104 bit nøgle, er der 2^104 = 20282409603651670423947251286016
forskellige nøgler.

som du kan se er der tale om en hel del flere end dobbelt så mange.

Mvh Bear

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-02-04 01:37

"Bear" <knudsgaard_EDIT_@hotmail.com> wrote:

>128 bit kryptering er ikke kun dobbelt så "sikkert" som 64 bit.

Generelt: Nej.

I tilfældet WEP: Jo.

Sæt dig lidt ind i svaghederne ved WEP. Så vil du erfare, at man ved
opsamling af et passende antal defekte pakker kan bryde nøglen med ret
ringe computerkraft. Og tallet for "et passende antal defekte pakker"
har vist sig at være knap dobbelt så højt ved 128 bit kryptering som
ved 64 bit kryptering.

--
Allan Olesen, Lunderskov.