12 MBAUD
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 05-02-04 08:11

Hejsa Alle

Sidder lige og kigger på noget netværks udstyr fra Siemens, og det er
opgivet til 12 MBAUD...
straks tænker jeg på mit gamle US Robotics modem

hvad en 1 MBaud Vs 1 Mbit ??

MVH

Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-04 09:33

In article <4021ec93$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
luc2002dk@yahoo.dk says...

> hvad en 1 MBaud Vs 1 Mbit ??

Det kan ikke sammenlignes, da det er 2 vidt forskellige måleenheder.
BAUD er enheden for analoge datasvingninger pr. sekund.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen

Dato : 05-02-04 13:30

Peter Bo Nielsen wrote:

> hvad en 1 MBaud Vs 1 Mbit ??

Det kommer an på modulationsformatet (hvor mange informationsbits, et symbol
repræsenterer).

Hvis ét signal f.eks. kan antage M forskellige niveauer, er det muligt at
transmittere K = log_2 M informationsbits pr. symbol.

Med andre ord: hvis signalet kan antage to niveauer er M = 2 og K = log_2 M
= log_2 2 = 1 bit/symbol.

Hvis signalet kan antage fire forskellige niveauer, er M = 4 og K = log_2 M
= log_2 4 = 2 bits/symbol.

Mvh Steen

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 06-02-04 08:21

Hejsa

Jeg snakkede med producenten igår, og han bekræftede at det kører 12 Mbit.
han ved ikke hvorfor der står 12 MBaud !!

mvh
Peter