Linksys WPC 54G trådløst kort og WPA?
Fra : VET

Dato : 04-02-04 21:26

Hej
På Linksys hjemmeside står der at Linksys WPC 54G understøtter WPA.
Jeg har selv kortet og kan ikke finde noget sted hvor man kan skifte fra WEP
til WAP, det er heller ikke omhandlet i dokumentationen. Er der nogen der
kan hjælpe med hvordan?
Jeg kan godt indstille routeren Linksys WRT 54G til WPA.
Vh Jens

Fra : rs

Dato : 04-02-04 22:28

Hej,
hent den nyeste driver som også indeholder monitor til konfigurering.
Hilsen
Ronald

Fra : VET

Dato : 04-02-04 22:50

Hej
Tak, men når man kører WIN XP skal man vel konfigurere gennem windows?
Jeg kører den nyeste, 3.30.15.0, tror jeg da.
Vh Jens

Fra : rs

Dato : 05-02-04 08:30

Hej igen,
> Tak, men når man kører WIN XP skal man vel konfigurere gennem windows?
Nej, du bruger det medfølgende program og laver din opsætning.
Hilsen
Ronald

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 05-02-04 15:30

VET wrote:

> [...]
> kan hjælpe med hvordan?
> Jeg kan godt indstille routeren Linksys WRT 54G til WPA.

Hej VET og andre interesserede

Der er nogle (2 grupper) der har været så venlige at "hacke" WRT54G, så
man kan hælde Linux med Wondershaper-scriptet på routeren - jeg har
ingen anelse om det faktisk virker - men det lyder unægteligt
interessant, men husk at garantien (6 måneder) og reklamationsretten (2
år) sikkert ophører.

Adressen fundet via http://slashdot.org/ :

Tinkering with modified WRT54G firmware:
http://www.broadbandreports.com/shownews/38267
Citat: "...The modified firmware has incorporated Wondershaper bandwidth
management, allowing users to avoid choppy conversations while gobbling
up bandwidth with other applications. Of course that doesn't just apply
to VoIP, the firmware allows you to prioritize any important traffic
across your network..."

ftp://ftp.sveasoft.com/pub/
ftp://ftp.sveasoft.com/pub/README-Satori_V2_2.00.8.7sv-pre1_BETA
ftp://ftp.sveasoft.com/pub/Satori_v2_2.00.8.7sv-pre1.bin.zip

Kildekoden er der vist også.

Re: [Equipment] My solution for in QOS for VOIP
http://www.broadbandreports.com/forum/remark,9112726~mode=flat~days=10~start=60#9228934
Citat: "...
Here is a list of Sveasoft features added to the standard Linksys build -
OSPF Routing
Administration
Bandwidth Management
Shorewall firewall
Various bug fixes to Linksys codebase
Internal Modifications
Added approximately 20 iptables filters
- include P2P, connection tracking
Added Quality of Service (for bandwidth mgmt)
Coming Features
Simplified web interface
Peer-to-peer bandwidth mgmt (Kazaa, Gnutella, Bit Torrent, etc)
Bandwidth usage statistics
Remote montioring and statistics
DNS local caching
Integrated Shorewall firewall
Integrated OSPF and BGP routing
..."

-

WRT54G Firmware:
http://h.vu.wifi-box.net/wrt54g/

-

Kig også på:

Eksempler på anvendelse af trafik klassificering og
båndbreddebegrænsning (QoS):
http://da.wihttp://da.wikipedia.org/wiki/Datanet_servicekvalitet

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 05-02-04 15:39

VET wrote:

> [...]
> kan hjælpe med hvordan?
> Jeg kan godt indstille routeren Linksys WRT 54G til WPA.

Adressen skulle have været:

Fra : VET

Dato : 05-02-04 20:34

Tak Glenn
Jeg synes godt nok det lyder lidt for avanceret for mig, men tak for svaret.
Vh Jens
"Glenn Møller-Holst" <glenn@x.dk> skrev i en meddelelse
VET wrote:

> [...]
> kan hjælpe med hvordan?
> Jeg kan godt indstille routeren Linksys WRT 54G til WPA.

Adressen skulle have været: