GigaBit netværk - pris OK ?
Fra : KK20

Dato : 04-02-04 19:07

Hej NG,

- er der nogen der kender denne pakke fra ww.satech.dk ?

2 stk. GigaBit netværkskort
http://www.satech.dk/privat/netkort.php?SID=1df9367c2545309ea11a&ProductID=59

1 stk. GigaBit Switch
http://www.satech.dk/privat/switches.php?SID=1df9367c2545309ea11a&ProductID=65

*** Samlet pakke kr. 1199,- in.moms ***

Umiddlebart jeg jeg klar til at købe, men vil lige hører her i gruppen
først.

/ KimK

Fra : Morten Johansen

Dato : 04-02-04 21:29

"KK20" <kimkSLET@amitek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> *** Samlet pakke kr. 1199,- in.moms ***
>
> Umiddlebart jeg jeg klar til at købe, men vil lige hører her i gruppen
> først.

det er da en ok pris for DET udstyr..... men er du bør nok kigge på om dine
pc´er overhovedt kan følge med...?

Kan de ikke... kan det jo være godt det samme at bruge penge på noget man
ikke kan udnytte alligevel
Kan de... har du i forvejen så godt gear at det efter min menning ville være
synd ikke at købe udstyr af ordentlig kvalitet ...jmho

Morten

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 05-02-04 01:26

"KK20" <kimkSLET@amitek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> - er der nogen der kender denne pakke fra ww.satech.dk ?

Kender ikke deres Gb udstyr, men er ganske tilfreds med min 16 ports 100
Mbit switch.

> 2 stk. GigaBit netværkskort

http://www.satech.dk/privat/netkort.php?SID=1df9367c2545309ea11a&ProductID=59

Jeg ville nok kigge efter nogle netkort fra 3Com eller Intel
Har generelt dårlige erfaringer med Realtek. Bruger for meget CPU tid bare
ved 100 Mbit!

> 1 stk. GigaBit Switch

http://www.satech.dk/privat/switches.php?SID=1df9367c2545309ea11a&ProductID=65

Som sagt er jeg glad for min switch, men den støjer!
Det er ikke et problem for mig, da den er gemt i et rackskab, men hvis du
skal have switchen stående ved PC'en ville jeg lede efter en uden blæser.
Ellers bliver du sindsyg af støjen.

Har iøvrigt gode erfaringer med Netgear GS108.
Den er markant dyrere, men måske kunne du nøjes med færre porte?
Du kan jo lade de "vigtigste" få en plads på Gbit switchen, der så er
forbundet med en 100 Mbit switch til alle de andre.

Ved 5 porte kan du have 3 PC'ere, server samt uplink.
Netgear GS 105 bruger iøvrigt kun 14,4 Watt. Satech'en bruger 43 !

Rune