WINS ??
Fra : Peter Jensen

Dato : 04-02-04 10:13

Følgende opsætning:

Hovedkontor: NT4 (PDC) og W2K servere med NT4 klienter. Her er det muligt at
ping alle maskiner både på navnet og på IP adresse.

Afdelinger: Er forbundet via et MPLS netværk. Alle afd. har en W2K server
stående som er meldt ind i domainet. FRA hovedkontoret kan jeg pinge alle
servere på afdelingskontorerne på IP adressen, men IKKE på navnet !!! FRA
afdelingskontorerne kan jeg pinge andre afdlinger og hovedkontoret på IP
adressen MEN ikke på navnet. Hvis jeg tilføjer en IP adressen for et
afdelingskontor i WINS database på PDC'en kan jeg efterfølgende godt pinge
denne afdeling både på navn og IP adresse !

Spg.: Hvordan får jeg meldt serverne fra alle afdelingskonto ind i WINS
databasen automatisk ? Jeg skal vel ikke gøre det manuelt ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-02-04 11:49

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> crashed Echelon writing

> Spg.: Hvordan får jeg meldt serverne fra alle afdelingskonto ind i
> WINS databasen automatisk ? Jeg skal vel ikke gøre det manuelt ?

Får Afdelingsserverne IP via DHCP?
Antaget at PDC er DHCP server skal du tilføje flagget at WINS config også
skal broadcastes ud, med angivelse af IP-adresse på WINS serveren.

Afdelingsservene har Statisk IP-adresse?
Konfigurer TCP/IP for netkortet med angivelse af IP på WINS serveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-02-04 12:03

Afdelingsserverne har statisk IP adresse, og IP adressen på WINS er sat på
TCP/IP på netkortet på afdelingsserverne, ganske som du har beskrevet. Netop
derfor forstår jeg ikke noget !

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-02-04 12:10

> Afdelingsserverne har statisk IP adresse, og IP adressen på WINS er
> sat på TCP/IP på netkortet på afdelingsserverne, ganske som du har
> beskrevet. Netop derfor forstår jeg ikke noget !

Hvad siger Event Viewer om opdatering af WINS? Logger den fejl?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-02-04 12:56

Intet i Event Viewer vedr. WINS. Hvad med router/firewall ? Er der noget med
nogle porte, eller........???

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-02-04 12:59

> Intet i Event Viewer vedr. WINS. Hvad med router/firewall ? Er der
> noget med nogle porte, eller........???

Jada, WINS kører på 1512 TCP og UDP

--
Bjarke Andersen