AVAYA wireless accesspoint erfaringer ønsk~
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 03-02-04 22:38

Hej i gruppen,

Kender nogen til dette mærke AVAYA

så i dag i bilka et "starter sæt" med wireless accesspoint og et Pcmcia kort
til den bærbare = 399-kr.

vil gerne høre om det er noget der funker eller blot et billigt sæt man har
fundet

evt. også brugervenlighed med hensyn til opsætning og hvor lang rækkevidde

Fik desværre ikke lige skrevet model navnet ned. Men accesspointet stod
oprejst som et slags tårn, med en "buet" front, hvor der sad nogle dioder

Siger det nogen noget

lad høre

haug

Fra : VIP

Dato : 04-02-04 11:54

Det virker fint, koster normalt 600 - 700 kr i Bilka
Pcmcia kortet er af den "gamle" type (5v) og kan derfor også anvendes i
ældre bærbare

I AP sidder der også et Pcmcia kort af samme type

NB. denne type wireless kort kan anvendes til Netstumbler, som er noget af
det bedste til måle
på trådløse netværk!

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 04-02-04 12:34

Okay

Det lyder da meget godt.

Hvad med rækkevidde godt, skidt, rimeligt ?

Opsæt via explorere eller ? brugervenlighed

Kan forstå at det er en lidt ældre type AP og kort, er der nogen problemer i
det jeg skal være opmærksom på (kører XP)

Men ellers tror jeg da bare jeg henter en sådan pakke i bilka (hvis de har
flere)

haug

Fra : Arne Keller

Dato : 04-02-04 13:23

Johnny Haugaard wrote:

> Okay
>
> Det lyder da meget godt.
>
> Hvad med rækkevidde godt, skidt, rimeligt ?

En af de absolut bedste på markedet.

> Opsæt via explorere eller ? brugervenlighed

Den medfølgende software er Java baseret men ganske enkel at sætte på.
Hvis man ønsker flere muligheder findes det Share/Freeware managere på
markedet som kan udnytte alle mulighederne i boksen.

> Kan forstå at det er en lidt ældre type AP og kort, er der nogen problemer i
> det jeg skal være opmærksom på (kører XP)

Der findes drivere til XP

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 04-02-04 14:01

Nu har jeg rullet lidt rundt på nettet for at finde noget på produktet, det
er ikke lige nemt, når man ikke lige fik set type/model

Det jeg kan finde er at det ikke ligner en AP-3, AP-4 eller AP-5

Men nærmere det der kaldes Gateway orinoco RG1 eller noget i den stil. Det
er nemlg en opretstående dims med buet front.

Men det jeg kan finde om det produkt, er at det er udgået af salg engang i
2003

Så jeg ved ikke lige om det er det man skal sætte sine penge på, Selvom
399-. ikke er nogen herregård, ville det jo være rart om man kunne få div
driver opdateringer osv.

Siger navnet jer noget ?

haug

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 04-02-04 14:09

se evt. dette link, det ligner denne

http://www.lefdal.no/telematikk/Kampanje/97

haug

Fra : VIP

Dato : 04-02-04 14:09

AVAYA, er det nye navn for Orinono, som oprindelig hed Lucent
det er også solgt under navnet AGERE

Produktet er en RG-1 og et silver pcmcia kort og kører med 64 bit kryptering
i følge NG, kan det opgraderes til 128 bit med en firmware update

der er drivere til CE, win9x, 2000 og XP

Fra : Peter Mortensen

Dato : 05-02-04 11:18

Hej VIP

Hvor for man fat i denne update(128bit WEP)? Ligger man blot softwaren fra
guld kortet i?

Ved du hvor man ellers kan købe avaya i danmark? Jeg har prøvet deres guld
kort og er meget begejstret for det.

mvh Peter

Fra : VIP

Dato : 06-02-04 09:46

se her http://thefilevault.org/wardriving/avayahack/

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Niels Krogh

Dato : 05-02-04 08:31

Hej Arne,

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
> [...]

> Hvis man ønsker flere muligheder findes det Share/Freeware managere på
> markedet som kan udnytte alle mulighederne i boksen.

Har du mulighed for at uddybe det lidt nærmere, gerne med navne / links til
programmer ??

Takker.

/Niels K.

Fra : Arne Keller

Dato : 05-02-04 19:43

Niels Krogh wrote:
> Hej Arne,
>
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Har du mulighed for at uddybe det lidt nærmere, gerne med navne / links til
> programmer ??

Jeg har smidt alle mine manualer fra Orinoco kurserne ud, der var mine
notater omkring manageren også

Så vidt jeg husker var det ham som lavede manager softwaren til APer fra
flere forskellige firmaer som lavede sin egen bedre manager som kunne
administrere flere produkter, jeg brugte den selv da jeg rodede med
trådløse net.

Prøv med google.

Jeg fandt dette:
http://www.kataan.org/techref/rg1000.html

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-02-04 16:59

Johnny Haugaard wrote:

> Hej i gruppen,
>
> Kender nogen til dette mærke AVAYA
>
> så i dag i bilka et "starter sæt" med wireless accesspoint og et Pcmcia kort
> til den bærbare = 399-kr.

Hvor har du set dette? (Reklameavis, Butik?) Min lokale Bilka (Odense)
har det stadig til 699 kr.

MVH

Mads

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 05-02-04 07:10

Hej mads,

De havde det slet ikke i min lokale Bilka (Slagelse). Men var tilfældigt i
Bilka Næstved og så dem der.

Efter at have samlet lidt flere oplysninger, kørte jeg igår onsdag ned for
at købe et sæt. Var heldig, der var 3 kasser tilbage, så jeg nåede det lige.

Det er fordi at dette sæt er udgået af produktion/salg så det er rent
restsalg, Men da Avaya (Lucent) er en af verdens største producenter af Wlan
udstyr, kan det vist ikke være helt ringe.

Det er blot ikke det sidste nye, men overholder 811.2b og så kan man jo bare
købe det udstyr man har lyst til, når man skal have resten af sine computere
på.

Virker perfekt sammen med Topcom's USB dongle fra Netto til 249-kr.

Dog har jeg et problem med min lidt ældre Compaq laptop, den er "overfølsom"
over for trådløst pcmcia kort. Det støjer ind i højtalerne når der sendes
modtages. Men det er ikke et avaya problem.

Det er noget med at lydchippen på Compaq'en sidder for tæt på pcmcia porten
og derved kan antennen på det trådløse netkort stråle ind på denne.

Så jeg skal have fundet en metode til at få afskærmet dette på en eller
anden måde.

mvh Johnny Haugaard

Og det virker rigtig fint