Hjælp til trådløst net ??
Fra : Jan

Dato : 03-02-04 10:03

Hejsa

Har et trådløst netværk som kører fint, har sat sikkerhed på med
mac-adresser osv... men ville også gerne disable den funktion der hedder
broadcast SSID, men når jeg gør det, kan min bærbare ikke finde nettet, hvad
kan jeg gøre ved det - er det slet ikke muligt at disable den funktion.

Jan

Fra : jacob

Dato : 03-02-04 13:28

Hvis du disabler broadcast, så skal du oprette en profil på din computer i
wireless softwaren som medfølger, at SSID hedder bla bla bla, og koden er
XXXXX den kan nemlig ikke finde det selv, medmindre man opretter en profil

Fra : TBR

Dato : 03-02-04 14:19

"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk>

> [...]
> XXXXX den kan nemlig ikke finde det selv, medmindre man opretter en profil

Er der rigtig ? Har netop selv opsat et lille trådløst netværk til test -
men ikke prøvet at disable
SSID broadcast. Syntes jeg blev bedt om at indtaste kryteringsnøgle på trods
af broadcasten.
men jeg kan da tage fejl.

Men i givet fald skal det vel kun indtastes én gang - til at en af
parametrerne bliver ændret ?

Torben Brøndum

Fra : jacob

Dato : 03-02-04 15:30

Jeps det er rigtigt...

Du bliver kun bedt om nøgle 1 gang.

Fra : rs

Dato : 03-02-04 19:20

Hej Jan,
> [...]
hvad
> kan jeg gøre ved det - er det slet ikke muligt at disable den funktion.
Samme sted hvor du har indskrevet kanal og krypteringsmetode.
Det har du vel gjort enten via egenskaber for adapteren eller et medfølgende
program.
Så det skal/bør være muligt at slå denne Broadcast fra.
Hilsen
Ronald

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-02-04 09:51

Jan wrote:

> [...]
> kan jeg gøre ved det - er det slet ikke muligt at disable den funktion.

At slå Broadcast SSID fra er lidt en "hobbysikkerhedsforanstaltning" Der
stopper ikke folk der søger efter "normale" pakker - kun de programmer
der scanner efter broadcasts. Så det gør på ingen måde dit netværk
usynligt. På den anden side fjerner det den selvkonfigurerende
funktionalitet i mange klientløsninger, hvilket jeg mener er en høj pris
at betale for noget der ikke er en reel sikkerhed.

MVH
Mads