switchbox??
Fra : Kasper Wittendorff

Dato : 02-02-04 17:54

Hejsa, mit spørgsmål er bare om man kan lave netværk mellem 2 pcére via en
switchbox? så man kan udveksle filer og printe fx.??

På forhånd mange tak.

Kasper

Fra : Alberto

Dato : 02-02-04 18:02

"Kasper Wittendorff" <totti50@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd mange tak.
>
> Kasper
>

> Ja det kan man godt. Du skal bare give dine PC'er forskellige faste
ip-adresser.
Eks, 192.168.1.1/255.255.255.0 og 192.168.1.2/255.255.255.0 så kan de snakke
sammen.
Du kan undgå switchen ved at forbinde de 2 PC'er med et krydset kabel.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-02-04 18:26

Kasper Wittendorff wrote:
> Hejsa, mit spørgsmål er bare om man kan lave netværk mellem 2 pcére via en
> switchbox? så man kan udveksle filer og printe fx.??

Hvis du mener i ordets normalt anvendte forstand: nej. 1.)
Hvis du med switchbox mener en switch: ja, det er dét den er beregnet
til. 2.)

1.)
En switchboks er et aggregat, der anvendes så det er muligt at tilslutte
flere maskiner til ét sæt keyboard/mus/skærm.
Switch kommer ind i billedet ved at man kan skifte imellem de
tilsluttede maskiner.

2.)
En switch:
<http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jan Fjorbak

Dato : 02-02-04 21:44

Du kan gennem en alm switch lave dit almindelige netværk og du behøver ikke
at gøre så meget i IP adresser men køre på dine netkorts mac adresser hvis
du skal have din pringet til at køre på denne scwitsh skal der også være
netkort i denne printer, hvis du ikke har et netkort i pribteren sak du bare
tilslutte denne til en af dine computere og dele den med den eller de andre
computere, det er såmænd ikke så vanskeligt som det lyder. Har du opkobling
til internetet via ADSL behøver du stadig ikke noget med IP adresser men
bare tilslutte din switc til anlægget alt efter hvad du har
Jan

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-02-04 23:22

Jan Fjorbak wrote:
> [...]
> til internetet via ADSL behøver du stadig ikke noget med IP adresser men
> bare tilslutte din switc til anlægget alt efter hvad du har

Det ved jeg godt - jeg lever af at sætte netværk op

Og hvad har det med en switchboks at gøre?

<KLIP>