D-link DI 604 log mail
Fra : Michael

Dato : 01-02-04 12:01

Jeg kan ikke få min DI 604 til at sende mig en log mail. Mailen kommer
aldrig frem selvom routeren er sat til at skulle sende en.
Der kommer imgen fejl besked i loggen om dette.
Nogen der har nogle forslag til at løse dette.

Hilsen Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-04 13:36

"Michael" <michdoes@fjerntdcadsl.dk> wrote:

>Jeg kan ikke få min DI 604 til at sende mig en log mail. Mailen kommer
>aldrig frem selvom routeren er sat til at skulle sende en.
>Der kommer imgen fejl besked i loggen om dette.

Det burde være enkelt: Angiv SMTP server (brug ip-adressen), modtager
og subject og så kører det, dvs du skal nu lige genstarte routeren
først....

Men jeg vil da anbefale dig at holde fingrene væk: Lidt afhængig af
opsætningen vil du nemlig modtage 50-100 mails i timen om
'Unrecognized Access'. Og den information kan du ikke bruge til ret
meget, det er jo trafik til dine lukkede porte...

Langt mere interessant er den trafik der slipper igennem routeren - Og
den finder du ikke beskrevet i routeren, men i stedet i FTP / HTTP /
Telnet servernes logfiler.

<mlr>

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 01-02-04 14:49

> Langt mere interessant er den trafik der slipper igennem routeren - Og
> den finder du ikke beskrevet i routeren, men i stedet i FTP / HTTP /
> Telnet servernes logfiler.
>
> <mlr>

Og hvordan finder man disse oplysninger?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-04 17:32

"JSH \(9800\)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> wrote:

>Og hvordan finder man disse oplysninger?

På min Linux server ligger den slags under /var/log. Windows servere
har jeg ikke rodet med, så der kan jeg ikke hjælpe...

Iøvrigt bør man ikke åbne servere mod internettet uden man har helt
styr på adgangskontrol og logfiler. Ellers får man med garanti
uvenligt besøg..

<mlr>

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 01-02-04 18:19

> [...]
>
> Iøvrigt bør man ikke åbne servere mod internettet uden man har helt
> styr på adgangskontrol og logfiler. Ellers får man med garanti

Jeg bruger naturligvis WinXP Pro - kan nogen hjælpe der?