Messenger på trådløst netværk ??
Fra : Jan

Dato : 30-01-04 17:34

Hejsa

Har et trådløst netværk (3com accespoint mv.) og når jeg bruger Messenger
går det fint med video men kan ikke få lyd igennem på nogen måde.
Er der nogen port der skal åbnes for det, hvad hedder en så og hvordan gør
man det

Please hjælp

Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-01-04 19:18

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> [...]
> går det fint med video men kan ikke få lyd igennem på nogen måde.
> Er der nogen port der skal åbnes for det, hvad hedder en så og hvordan gør

Hvis du ikke har gjort det så opgrader til MSN messenger 6. DEt plejer at løse
problemet. Ellers se om du kan slå upnp til i routeren.

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Jan

Dato : 31-01-04 10:15

Hmmm hvor i min 3com acesspoint menu skulle det være - eller hvad kan jeg
ellers gøre.

Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-01-04 12:38

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> Hmmm hvor i min 3com acesspoint menu skulle det være - eller hvad kan jeg
> ellers gøre.

Det er der måske ikke. Det er ikke alle routere der understytter upnp.

Martin

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Jens

Dato : 01-02-04 16:01

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en

> Det er der måske ikke. Det er ikke alle routere der understytter upnp.

Upnp skal installes i xp manuelt, det er heldigvis endnu ikke en autoting.

Den findes under "windows komponenter - netværk" i tilføj fjern programmer,
men er det klogt at installere det ?

Mvh Jens

Fra : Jan

Dato : 01-02-04 17:26

Hvad er det for noget - og hvorfor skulle det ikke være klogt.

Lad mig høre for og imod ????

Jan

Fra : Jens

Dato : 02-02-04 08:14

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for noget - og hvorfor skulle det ikke være klogt.

Upnp = Universal Plug `N Play/Pray.
Det er en nymodens ting, som lader netværksudstyr selv åbne og lukke de
porte som det nu mener der er brug for, uanset om det er til MSN, Skype,
eller en virus/bagdørs ting.
Men brugeren kan ikke se hvad der åbnes, eller hvornår, kun at et par
vanskelige programmer pludseligt virker.

> Lad mig høre for og imod ????

Jeg kender ikke noget godt argument for Upnp, kun imod, (endnu.)

Jeg vil vide hvilke "virtuelle servere" jeg har oprettet, min router er så
flink at skrive ændringerne i menuen i løbet af 24 timer, og jeg har oplevet
3 samtidige virtuelle smtp servere feks, hvilket jeg ikke havde bedt om.

Mvh Jens