Snoet kabler eller? ADSL+Router.
Fra : dosser

Dato : 30-01-04 15:45

Hvordan er det lige med kablerne i et Lan hjemme i huset?

hvor skal kablerne være twistet og hvor straight?

------------>Pc2
Adslmodem udgang:------------>Router
------------>Pc1

Fra : Janner

Dato : 30-01-04 16:08

"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> wrote in message
> Hvordan er det lige med kablerne i et Lan hjemme i huset?
>
> hvor skal kablerne være twistet og hvor straight?
>
> ------------>Pc2
> Adslmodem udgang:------------>Router
> ------------>Pc1

Ingen af dem du nævner skal være "snoet" ... Det skulle de kun hvis du
kørte pc - pc direkte

/Jan

Fra : dosser

Dato : 30-01-04 16:42

> Ingen af dem du nævner skal være "snoet" ... Det skulle de kun hvis du
> kørte pc - pc direkte
>

> /Jan

Takker, så er det de rigtige jeg har

Fra : Morten Johansen

Dato : 31-01-04 20:32

"Janner" <ask@me.not> skrev i en meddelelse

> Ingen af dem du nævner skal være "snoet" ... Det skulle de kun hvis du
> kørte pc - pc direkte

Jo de SKAL ALLE være snoet/ twisted whatever men de skal derimod ikke være
krydset!!

Morten

Fra : dosser

Dato : 01-02-04 07:56

> Jo de SKAL ALLE være snoet/ twisted whatever men de skal derimod ikke
være
> krydset!!
>
> Morten

hmm, snoet, twistet , ok, jeg har lavet dem lige (det jeg mente var
"straight") og de virker på maskinen med win98, men det ser ud til at den
anden maskine er XPhome edition, og den kan ikke få kontakt med routeren,
har hørt at de ikke kan kører netværk, så jeg vil prøve at investere i et
andet styresystem.

Hvis det er tilfældet skulle det i disse tider hvor mange mennesker har mere
end en PC og routere på adsl forbydes at sælge dem med dette styresystem
uden at informere køberen om det, selv tdc sælger pc'ere med XPhome og
router til at begge kan komme på nettet uden at fortælle dette.
Men det kan selvfølgelig være mig der bare ikke kan få det til at virke LoL

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 01-02-04 09:45

"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse

> hmm, snoet, twistet , ok, jeg har lavet dem lige (det jeg mente var

Selv et lige kabel er snoet/twisted.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=tp

> [...]
> har hørt at de ikke kan kører netværk, så jeg vil prøve at investere i et

Det har du misforstået, XPhome kan ikke være medlem af et domæne, men den
kan fint være på et netværk.

Det er det.

/Brian