problem med remote desktop og router
Fra : Jakob Thuesen

Dato : 29-01-04 20:23

Jeg sidder på adsl med 3 maskiner på LAN siden forbundet via router.

Jeg har 2 maskiner, som sidder på LAN siden, som der er ingen problemer med.

Så har jeg en server med windows 2003, som også sidder på LAN siden.

Jeg vil gerne gøre sådan, at jeg kan sidde på et andet sted i verden og lave
en remote desktop connection til min server.

Derfor skal jeg have sat min router op til, at den smider den connection
videre til LAN siden og den LAN IP min server har.

Men jeg kan ikke huske hvilken port det er...

Nogen der kan ?? Mener altså ikke, at det er 3389, som er den man lettest
lige finder på nettet.

Mvh

Jakob

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-01-04 00:29

> [...]
> og lave en remote desktop connection til min server.
> Nogen der kan ?? Mener altså ikke, at det er 3389, som er den man

Det er det bare. Du skal åbne fra 3380 til 3390. Så spiller det.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-01-04 13:04

"Trygleren [9000]" <kaiser@mobulu.nospam> skrev i en meddelelse
> Det er det bare. Du skal åbne fra 3380 til 3390. Så spiller det.
Hvorfor åbne så mange porte???

Jeg har bare åbnet 3389 og det fungerer fint ...

/MD

Fra : ivan

Dato : 31-01-04 11:42

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in news:bvel6e
$lkt$1@sunsite.dk:

> Hvorfor åbne så mange porte???
>
> Jeg har bare åbnet 3389 og det fungerer fint ...
>
> /MD

Hviklet program bruges til at fjernstyre med.!!
f.eks. PC-anywere, fanger man jo PC'en med dens IP-adresse,
men IP-adressen på pc'en er jo en, den får tildelt af routeren,
og er således ikke kendt på internettet.

ivan

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-01-04 12:39

ivan <ivan@e-mail.dk> writes:

> Hviklet program bruges til at fjernstyre med.!!
> f.eks. PC-anywere, fanger man jo PC'en med dens IP-adresse,
> men IP-adressen på pc'en er jo en, den får tildelt af routeren,
> og er således ikke kendt på internettet.

Du skal forwarde den port pc-anyware bruge i routeren til
din lokale ip.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.