Peer-to-peer og Mac på en Centrino
Fra : Lene Berger

Dato : 28-01-04 14:44

Hej,

under opsætning af trådløst netværk løber jeg ind i uoverskuelige problemer,
som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Hvorfor slår min centrino over på peer-to-peer netværk?? Kan man ikke
deaktivere det et sted i XP? Det sker primært, når centrino nr. 2 også er
tændt.

Desuden - hvor finder jeg MAC-adressen på det wirelesslan-kortet, som jo er
en del af bundkortet?

Mvh

Lene Berger

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 15:16

On Wed, 28 Jan 2004 14:44:11 +0100, "Lene Berger"
<lene_@_destinationdjursland.dk> wrote:

> Hvorfor slår min centrino over på peer-to-peer netværk?? Kan man ikke
> deaktivere det et sted i XP? Det sker primært, når centrino nr. 2 også er
> tændt.

Hvis du lader Windows styre dit wireless, kan du slå det fra i
Properties | Wireless Networks | Configure for forbindelsen.
Ellers skal det konfigureres i softwaren til dit wireless NIC.

> Desuden - hvor finder jeg MAC-adressen på det wirelesslan-kortet, som jo er
> en del af bundkortet?

Brug ipconfig /all fra en kommandolinie.

-A