Store problemer med Linksys WRT54G og min ~
Fra : IB

Dato : 28-01-04 14:04

Jeg kan fint bruge de 4 switch porte , men jeg kan ikke bruge den trådløse
del med WEB "kodning". Uden WEB "kodning" virker det fint.

Er der en venlig sjæl der kender mit system og kan hjælpe mig med
opsætningen.

JEg kan evt. kontaktes på ICQ 169845804

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 15:14

On Wed, 28 Jan 2004 14:04:15 +0100, "IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Jeg kan fint bruge de 4 switch porte , men jeg kan ikke bruge
> den trådløse del med WEB "kodning". Uden WEB "kodning" virker
> det fint.

Det hedder WEP, ikke WEB.

Prøv at beskrive lidt mere i detaljer, hvad det er du
konfigurerer hvor, og hvad det er, der ikke virker.

> Er der en venlig sjæl der kender mit system og kan hjælpe mig
> med opsætningen.

Og skal folk så gætte sig til, hvad det er for nogle wireless
netkort, hvilket OS du anvender?

> JEg kan evt. kontaktes på ICQ 169845804

Nej. Det her er Usenet.

-A

Fra : IB

Dato : 28-01-04 15:29

Du har jo ganske ret.

JEg bruger XP pro.

Mit trådløse netkort i min Dell er et : Intel Pro wireless lan 2100 3A Mini
PCI adapter

Når jeg taster IP adressen ind på routeren og under "wireless security" , og
vælger WEP "Security Mode" 128bit 26 hex digits -og trykker generate , er
der ikke forbindelse til min bærbare mere. Vælger jeg derimod "Security
Mode" til disable, kan jeg let komme på nettet.

Håber at det forklare lidt mere :-.)

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-01-04 15:53

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ikke forbindelse til min bærbare mere. Vælger jeg derimod "Security
> Mode" til disable, kan jeg let komme på nettet.
Har du også sat WEP-krypteringen op på din bærbare???? Det lyder ihvertfald
ikke sådan ...

/MD

Fra : IB

Dato : 28-01-04 16:10

Det skulle jeg have gjort, men det virker altså ikke.

Med min bærbare følger der et lille program med til mit trådløse system. Det
hedder Intel PROset. Det viser at der er fuld signalstyrke på systemet, men
jeg kan altså ikke komme på Internettet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 16:13

On Wed, 28 Jan 2004 15:28:54 +0100, "IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> security", og vælger WEP "Security Mode" 128bit 26 hex digits
> -og trykker generate, er der ikke forbindelse til min bærbare

Du er godt klar over, at du også skal slå WEP til på den bærbare
og taste den samme nøgle ind?

-A

Fra : IB

Dato : 28-01-04 16:24

Ja det er jeg klar over

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-01-04 17:42

>Jeg kan fint bruge de 4 switch porte , men jeg kan ikke bruge den trådløse
>del med WEB "kodning". Uden WEB "kodning" virker det fint.

Trådløst udstyr tilbyder som regel to metoder til at bruge WEP-nøgler.

1. Den nemme måde. Man finder på et letgenkendeligt udtryk, som så
oversættes til den rigtige nøgle.

2. Den svære måde. Man danner selv den rigtige WEP-nøgle og indtaster
den.

En rigtig WEP-nøgle består af et antal hexadecimale talpar, afhængig
af krypteringsgraden. Ulempen er at den sjældent er til at huske. Her
er et par eksempler.

64 bit WEP: fem talpar.
Nøgle = 32-AB-54-43-4C

128 bit WEP: tretten talpar.
Nøgle = 42-76-AC-23-F6-78-CA-67-34-12-87-A5-B5

Hvis du springer over hvor gærdet er lavest, og anvender metode 1
ovenfor, så risikerer du at dit indtastede udtryk oversættes til to
forskellige nøgler på hhv. Access Point og PC, og så har vi balladen.
Det er især et problem, hvis dit trådløse udstyr er af forskellige
fabrikater. Løsningen er at taste den rigtige nøgle alle steder.

/Jan